news-background
news-background

آدام درایور: هواداران هر روز مرگ هان سولو را به من یادآوری می‌کنند؛ بازیگری «همدردی اجباری» با شخصیت‌هاست

درایور می‌گوید روزی نمی‌گذرد که به مرگ «هان سولو» فکر نکند.

«آدام درایور» در مصاحبه با «کریس والاس» می‌گوید هواداران «جنگ ستارگان» (Star Wars) «هر روز» به او یادآوری می‌کنند که شخصیت «کایلو رن» در فیلم «نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) چه کرده است. شخصیت ابرشرور درایور در آن فیلم پرفروش «هان سولو» با بازی «هریسون فورد» را به قتل رساند.

درایور به شوخی می‌گوید: «هر روز یک نفر آن را به من یادآوری می‌کند. هر روز که نه، ولی بله، قبلاً بیشتر یادآوری می‌کردند اما حالا شاید هر ماه.»

او در ادامه از تجربه تقابل با فورد در آن صحنه می‌گوید: «بدیهی است که [موسیقی متن] «جان ویلیامز» در پس‌زمینه شنیده نمی‌شد و راستش فیلمبرداری با هریسون چندان احساسی نبود. هریسون بسیار سخاوتمند و ژرف‌اندیش است و لحظه فوق‌العاده‌ای برای من بود، هرچند به مرگ او مربوط می‌شد.»

«نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی «جی.جی. آبرامز» در سال ۲۰۱۵ اکران شد درایور در نقش «کایلو رن» فرزند «هان سولو» و «شاهدخت لیا» با بازی «کری فیشر» ظاهر شد. او در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ با فیلم‌های «آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) و «ظهور اسکای‌واکر»‌ (Star Wars: The Rise of Skywalker) این نقش را تکرار کرد.

درایور اضافه می‌کند «این نقش را خیلی جدی» می‌گیرد و «خیلی در موردش فکر» می‌کند: «آگاه بودم که یک فرصت بزرگ است. و نمی‌خواست آن را بد بازی کنم. می‌دانید، یعنی آدم‌های زیادی قرار بود آن را ببینند. هوادار آن فیلم‌ها بودم.»

بازیگر «داستان زناشویی» (Marriage Story) در سال ۲۰۱۹ به «نیویورکر» گفته بود که هرگز نمایش خود را تماشا نمی‌کند. اما حالا در مصاحبه با «کریس والاس» می‌گوید «در چند سال اخیر» سعی کرده اجراهای خودش را ببیند تا بتواند از آن‌ها دفاع کند.

درایور می‌گوید: «دردناک است که اجرایی را تماشا کنی و درک کنی و بدانی که یک فیلم است و همیشگی و ابدی. و اشتباهی را می‌بینی و آرزو می‌کنی که می‌توانستی [به شکل دیگری] بازی کنی اما نمی‌توانی. اطرافیانم را دیوانه می‌کنم وقتی از آن‌ها می‌خواهم بازی من را توضیح دهند. اما حالا در چند سال اخیر، شروع کرده‌ام به تماشای همه‌چیز. تصمیم گرفتم که این کار را بکنم چون نمی‌خواهم در روش درستی یا مجموعه‌ای از روش‌های بازیگری گیر کنم.»

او ادامه می‌دهد: «و متوجه شدم که باید بتوانید کمی از نمایش خود دفاع کنید حتی وقتی که موفقیت‌آمیز باشد. دست کم همکارانم به من این مجوز را داده‌اند که درباره لحظاتی که می‌خواهم در فیلمی باشم نظری داشته باشم.»

درایور اعتراف می‌کند که با این حال «آرزو» می‌کند که می‌توانست در صحنه‌های معینی نمایش متفاوتی ارائه می‌داد. او از مجری می‌پرسد: «منظورم این است که شما مصاحبه‌های خودتان را نگاه می‌کنید؟»

درایور درباره رویکرد کلی خود به بازیگری می‌گوید: «بازیگری برای من به شکلی مانند رفتن به کشوری دیگر و سازگار شدن با ساعت آنجاست، و متوجه شده‌ام که این به تئاتر شبیه است. همین احساس را نسبت به بازی در یک نقش به مدت ۱۲ ساعت در روز دارم.»

درایور می‌گوید برای فیلم «فراری» (Ferrari) «مایکل مان» گاهی ۱۷ تا ۲۰ ساعت در روز فیلمبرداری داشته است: «به خاطر گریم، عاقبت بیولوژی شما تغییر می‌کند و بدون اینکه حتی بخواهید متد اکتینگ کنید، ناخودآگاه شروع می‌کنید به پذیرش ویژگی‌های شخصیت. شاید در ابتدا خودآگاهانه باشد اما بعد ناخودآگاه می‌شود.»

او اضافه می‌کند که «همدردی اجباری» در بازیگری را دوست دارد:‌ «باید بدون هرگونه قضاوت روی بررسی حیاتی کنید که متعلق به شما نیست.»

درایور سال آینده در فیلم «مگالوپلیس» (Megalopolis) «فرانسیس فورد کاپولا» دیده خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید