news-background
news-background

حمله به جیمی فالن به خاطر «داداش» نامیدن هانتر شیفر بازیگر تراجنسیتی Euphoria

فالن بازیگر تراجنسیتی سریال «سرخوشی»‌ را «داداش» صدا زد و با انتقاد مواجه شد.

«جیمی فالن» به خاطر «داداش» صدا زدن «هانتر شیفر» بازیگر تراجنسیتی با انتقاد روبرو شد. شیفر که این روزها پیش‌درآمد «هانگر گیمز: تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» (Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes) را در سالن‌های سینما دارد، هفته پیش مهمان برنامه فالن (The Tonight Show) بود.

مجری در بخشی از این برنامه تصویری از لباس هالووین دوران کودکی بازیگر سریال «سرخوشی» (Euphoria) را نشان می‌دهد که از داستان «هانگر گیمز» الهام گرفته شده. او سپس پوستر شخصیت شیفر در فیلم «تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» را در کنار آن تصویر می‌گیرد و می‌گوید: «تبریک می‌گویم داداش.»

با پخش این اپیزود بسیاری از بینندگان فالن را به خاطر استفاده از اصطلاح «داداش» (Bud) نکوهش کرده‌اند. یکی از این بینندگان می‌نویسد: «فالن از این فرصت استفاده می‌کند تا نشان دهد هانتر را یک ملکه زیبای بی‌عیب که مقابلش نشسته نمی‌بیند، انگار پیش از این بی‌دلیل از او متنفر بوده‌ام.»

دیگری می‌گوید: «عده قلیلی ممکن است بگویند جنسیت این اصطلاح خنثی است. اما به وضوح می‌دانید که اغلب خطاب به مردان گفته می‌شود. حتی اگر هانتر ناراحت نشده باشد، همچنان تهوع‌آور است و نشان می‌دهد فالن چگونه به زنان تراجنسیتی نگاه می‌کند.

فالن پیش‌تر «آریانا گرانده» و «جنیفر لارنس» دیگر بازیگر چندگانه «هانگر گیمز» را با الفاظ مشابهی که معمولاً خطاب به مردان به کار برده می‌شود صدا زده بود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۲:۰۱

من به دوست های cisgender ام که زن هستن میگم bro. حالا اگر حتی با یه transgender woman هم دوست باشم همین عبارت رو بکار میبرم براش. اگر به دوست cisgender ام این رو نگم ولی به دوست transgender ام اینو بگم اونوقت transphobia حساب میشه. بنظرم bud هم مثل bro یجورایی unisex شده اینروزا و مهم نیست برای cisgender بکار میره و یا transgender.

نمایش اسپویل
۶ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۴۳

فک کنم جیمی هم یه چیزی زده والا اگه کسی جنسیت هانتر رو ندونه و بخواد صمیمی صداش کنه بطور طبیعی اولین کلمه ای که به ذهنش میاد sister هست اونم با این لباسی که پوشیده

نمایش اسپویل