news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۴۴ میلیون دلاری Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes؛ سقوط تاریخی The Marvels در هفته دوم

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم پیش‌درآمد «هانگر گیمز: تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» (Hunger Games: Ballad of Songbirds & Snakes) افتتاحیه داخلی ۴۴ میلیون دلاری و جهانی ۹۹ میلیون دلاری را ثبت کرد. برای این فیلم فروش بیش از ۵۰ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شد.

مخاطبین زیر ۲۵ ساله واکنش مثبتی به این فیلم نشان داده‌اند اما مانند دیگر فیلم‌های نوجوانانه، فروش این عنوان در روزهای دوم به بعد کاهش محسوسی پیدا کرده است. این فیلم با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شده که رقمی بالاتر از قسمت اول اما بسیار کمتر از قسمت پایانی در سال ۲۰۱۵ با ۱۶۰ میلیون دلار است.

«ترول‌ها متحد می‌شوند» (Trolls Band Together) با ۳۰.۶ میلیون دلار به رتبه دوم رسیده و سومین آخر هفته پرفروش سال برای یک انیمیشن را ثبت کرده است. «برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros. Movie) با ۱۴۶ میلیون دلار و «آنسوی دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across The Spider-Verse) با ۱۲۰ میلیون دلار بالاتر از «آرزو» قرار دارند. قسمت اول «ترول‌ها» در سال ۲۰۱۶ افتتاحیه ۴۶ میلیون دلاری را ثبت کرد و قسمت دوم در سال ۲۰۲۰ بدون اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم‌های دیجیتال پخش شد.

فیلم ۱۵ میلیون دلاری «شکرگزاری» (Thanksgiving) «الی راث» این هفته ۱۰.۲ میلیون دلار و «گل پیروزی‌بخش» (Next Goal Wins) «تایکا وایتیتی» ۲.۷ میلیون دلار بلیت‌فروشی کردند در حالی که «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) با ۱.۹ میلیون دلار در هفته پنجم اکران به رتبه دهم رسیده است.

آخر هفته آینده دو فیلم «ناپلئون» (Napoleon) و انیمیشن «آرزو» (Wish) اکران خواهند شد.

 

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «هانگر گیمز: تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» (Hunger Games: Ballad of Songbirds & Snakes) در اولین روز اکران فروش ۱۹.۱ میلیون دلاری را ثبت کرده و به سمت افتتاحیه داخلی ۴۴ میلیون دلاری در حرکت است. هفته گذشته پیش‌بینی می‌شد که این فیلم بیش از ۵۰ میلیون دلار در بازارهای داخلی فروش کند.

فیلم «مارول‌ها» (The Marvels) مارول و دیزنی هفته پیش افتتاحیه ۴۶ میلیون دلاری را در آمریکا ثبت کرد اما فروش پیش‌درآمد «هانگر گیمز» لزوماً یک شکست تجاری به شمار نمی‌آید. فیلم مارول با بودجه دست کم ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شده در حالی که ۶۵ درصد از بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری این فیلم به کارگردانی «فرانسیس لارنس» را فروش خارجی پوشش می‌دهد و ۲۰ میلیون دلار از آلمان تسهیلات دریافت کرده است.

چالش استودیوی لاینزگیت این است که رمان «تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» با استقبال زیادی روبرو نشده و هواداران چندگانه سینمایی از استودیو به خاطر تقسیم فیلم «مرغ مقلد» (Mockingjay) به دو فیلم رضایت نداشتند.

این فیلم از مخاطبین نمره B+ «سینمااسکور» دریافت کرده که در میان تمامی فیلم‌های چندگانه «هانگر گیمز»‌ پایین‌ترین است اما فاصله زیادی با A- فیلم‌های «مرغ مقلد» ندارد. «تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» از سینماروها امتیاز ۴ و نیم ستاره و ۸۷ درصد دریافت کرده و بهترین نمره را زنان زیر ۲۵ ساله به فیلم داده‌اند که ۳۷ درصد از خریداران بلیت را تشکیل می‌دهند. حدود ۴۵ درصد از مخاطبین این فیلم افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله، ۲۷ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله، ۲۱ درصد مردان بالاتر از ۲۵ ساله، و ۱۵ درصد مردان زیر ۲۵ ساله‌اند. نزدیک به ۵۰ درصد از بینندگان این فیلم در سالن‌های سینما اروپایی تبار، ۲۴ درصد لاتین تبار، ۱۱ درصد آفریقایی تبار، و ۱۰ درصد آسیایی تبارند.

فیلم «ترول‌ها متحد می‌شوند» (Trolls Band Together) یونیورسال و دریم‌ورکس به سمت فروش افتتاحیه ۳۰ میلیون دلاری حرکت می‌کند و در اولین روز اکران ۹.۳۷ میلیون دلار فروخته است. این فیلم از مخاطبین امتیاز ۸۷ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده در حالی که ۶۹ درصد از خریدران بلیت این فیلم زن، ۵۷ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله، و ۲۹ دردص ۲۵ تا ۳۴ ساله‌اند. حدود ۳۸ درصد از مخاطبین نیز لاتین تبار، ۳۶ درصد اروپایی تبار، ۷ درصد آفریقایی تبار، و ۱۹ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم «مارول‌ها» در دومین هفته اکران حدود ۹.۷ میلیون دلار فروش خواهد کرد و ۷۹ درصد کاهش فروش را نسبت به افتتاحیه ثبت می‌کند. این کاهش فروش در تاریخ فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول»‌ برای هفته دوم بی‌سابقه است. «مارول‌ها» تا روز یکشنبه به ۶۵ میلیون دلار نزدیک خواهد شد.

فیلم «شکرگزاری»‌ (Thanksgiving) اسپای‌گلس در افتتاحیه به دنبال ۱۰ میلیون دلار است در حالی که از «سینمااسکور» نمره B- دریافت کرده. «گل پیروزی‌بخش» (Next Goal Wins) «تایکا وایتیتی» با بازی «مایکل فاسبندر» در هفته اول با فروش ۲.۸ میلیون دلاری و نمره B+ «سینمااسکور» به دنبال جایگاه ششم است.

«سالتبرن» (Saltburn) با بازی «جیکوب الوردی»، «بری کیوگن»، «رزاموند پایک» و «کری مولیگان» در هفت سالن سینما اکران شده و حدود ۳۱۸ هزار دلار یا ۴۵.۵ هزار دلار در هر سالن فروخته است.

«پریسیلا» (Priscilla) این هفته از ۱۷ میلیون دلار عبور می‌کند و به دومین فیلم پرفروش کارنامه «سوفیا کاپولا» پس از «ماری آنتوانت» (Marie Antoniette) تبدیل خواهد شد.  

به‌روزرسانی جمعه: فیلم «هانگر گیمز: تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» (Hunger Games: Ballad of Songbirds & Snakes) استودیوی لاینزگیت به فروش ۵.۷۵ میلیون دلاری در شب اول اکران رسید.

این فروش با «هابز و شا» (Hobbs & Shaw) از چندگانه «سریع و خشن» با ۵.۸ میلیون دلار و «راهبه» (The Nun) با ۵.۴ میلیون دلار قابل مقایسه است. هر دوی این فیلم‌ها در افتتاحیه داخلی فروش بالاتر از ۵۰ میلیون دلاری را ثبت کردند. فیلم «مارول‌ها» (The Marvels) استودیوی مارول یک هفته پیش در شب افتتاحیه ۶.۶ میلیون دلار فروخت و با ۴۶.۱ میلیون دلار در سه روز اول اکران بدترین فروش هفته اول تاریخ مارول را ثبت کرد.

سینماروها بی‌توجه به نقدهای منفی امتیاز چهار و نیم ستاره و ۸۷ درصد «کام‌اسکور» به فیلم «تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» داده‌اند و ۷۰ درصد دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. این پیش‌درآمد به کارگردانی «فرانسیس لارنس» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۰ درصد مخاطبین دریافت کرده است.

حدود ۶۵ درصد از خریداران بلیت پیش‌درآمد «هانگر گیمز» زن و ۷۵ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند. پرجمعیت‌ترین گروه سنی این فیلم زنان زیر ۲۵ ساله با ۳۶ درصد و به دنبال آن زنان بالاتر از ۲۵ ساله با ۲۸ درصد بودند.

فیلم انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند» (Trolls Band Together) استودیوی یونیورسال در پیش‌نمایش‌ها ۱.۳ میلیون دلار فروخته و از سینماروها امتیاز چهار و نیم ستاره دریافت کرده است حدود ۶۲ درصد از مخاطبین این فیلم زن، ۵۲ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۴۸ درصد زیر ۲۵ ساله‌اند.

فیلم «شکرگزاری» (Thanksgiving) استودیوی اسپای‌گلس در شب اول اکران ۱ میلیون دلار فروخته در حالی که از سینماروها امتیاز ۷۳ درصد و سه و نیم ستاره دریافت کرده است. نزدیک به ۶۰ درصد از خریداران بلیت این فیلم مرد و ۶۶ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند.

فیلم «گل پیروزی‌بخش» (Next Goal Wins) سرچ‌لایت با بازی «مایکل فاسبندر» از امروز جمعه به صورت گسترده اکران می‌شود. این فیلم کمدی ورزشی امتیاز ۷۸ درصد و ۴ ستاره مخاطبین را دریافت کرده است.

 

پیش‌درآمد «هانگر گیمز» به دنبال فروش ۱۰۰ میلیون دلاری است.

فیلم «هانگر گیمز: تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» (Hunger Games: Ballad of Songbirds & Snakes) به دنبال افتتاحیه جهانی بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری است. این فیلم که از رمان پیش‌درآمد «سوزان کالینز» اقتباس شده بر روی شخصیت «کوریولانوس اسنو» با بازی «تام بلایث» و رابطه او با «لوسی گری بیرد» با بازی «ریچل زگلر» تمرکز می‌کند.

فروش این فیلم در بازارهای داخلی در هفته اول ۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده است. چهار فیلم قبلی این چندگانه در مجموع ۳ میلیارد دلار فروخته‌اند.

این پیش‌درآمد به کارگردانی «فرانسیس لارنس» در کنار «ترول‌ها متحد می‌شوند» (Trolls Band Together)، «شکرگزاری» (Thanksgiving) به کارگردانی «الی راث» و «گل پیروزی‌بخش» (Next Goal Wins) ساخته «تایکا وایتیتی» یکی از چهار فیلمی است آخر هفته آینده به صورت گسترده اکران خواهد شد.

با پایان اعتصاب بازیگران در تاریخ ۹ نوامبر، یونیورسال مراسم افتتاحیه «مرغان آوازخوان و مارها» را در لندن و لس‌آنجلس با حضور ستارگان فیلم برگزار کرد. رمان پیش‌درآمد کالینز به اندازه کتاب‌های قبلی پرفروش نبودند اما یونیورسال امیدوار است که بازخوردهای مثبت مخاطبین زن ۱۲ تا ۳۴ ساله را به سالن‌های سینما بکشاند.

این فیلم همزمان با ایالات متحده در ۸۷ کشور دیگر از جمله بریتانیا، فرانسه و مکزیک اکران خواهد شد اما در ژاپن از ۲۲ دسامبر به نمایش درمی‌آید.

قسمت اول «هانگر گیمز» با بازی «جنیفر لارنس» و کارگردانی «گری راس» به یک بلاکباستر تبدیل شد و نمره A «سینمااسکور» دریافت کرد. سه قسمت بعدی یک نمره A و دو A- دریافت کردند.

«تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۲ درصد دریافت کرده در حالی که قسمت اول امتیاز ۸۴ درصد، قسمت دوم امتیاز ۹۰ درصد و قسمت‌های سوم و چهارم امتیاز ۷۰ درصد دریافت کرده بودند.

«ترول‌ها ۳» از ۱۷ نوامبر اکران می‌شود و به دنبال افتتاحیه ۲۰ میلیون دلاری و در بهترین حالت ۳۰ میلیون دلاری خواهد بود. قسمت قبلی این چندگانه (Trolls World Tour) یکی از قربانیان پاندمی بود و در سال ۲۰۲۰ بدون اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم‌های دیجیتال پخش شد. «ترول‌ها ۳» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۲ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده است. فروش این چندگانه تا امروز از ۳۹۶ میلیون دلار در سراسر دنیا عبور کرده است.

فیلم «شکرگزاری» راث در ۳۲۰۰ سالن سینما اکران می‌شود و به دنبال فروش ۱۲ تا ۱۳ میلیون دلاری خواهد بود. این فیلم بر اساس تریلری ساخته شد که درون فیلم «گرایندهوس» (Grindhouse) «رابرت رودریگز» و «کوئنتین تارانتینو» به نمایش درمی‌آمد. امتیاز «شکرگزاری» در «راتن تومیتوز» به ۸۵ درصد می‌رسد.

«گل پیروزی‌بخش» وایتیتی با بازی «مایکل فاسبندر» درباره رقابت تیم فوتبال ساموآی آمریکا در راه رسیدن به جام جهانی و شکست ۳۱ بر صفر آن‌ها اولین بار در جشنواره تورنتو اکران شد. امتیاز این فیلم در «راتن تومیتوز» به ۴۸ درصد رسیده است.

«سالتبرن» (Saltburn) به کارگردانی «امرالد فنل» و بازی «جیکوب الوردی» و «بری کیوگن» آخر هفته آینده در هفت سالن سینمای لس‌آنجلس و نیویورک اکران خواهد شد. این فیلم به تهیه‌کنندگی «مارگو رابی» امتیاز ۷۹ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید