news-background
news-background

باکس آفیس: سایه سنگین اعتصاب بازیگران بر گیشه‌های آمریکا؛ صدرنشینی دوباره Five Nights at Freddy's و اکران Priscilla در دومین آخر هفته بی‌فروغ سال

«پنج شب با فردی» در دومین هفته اکران صدرنشین باقی ماند.

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «پنج شب با فردی» (Five Nights at Freddy's) یونیورسال و بلومهوس که با بودجه ۲۰ میلیون دلاری تولید شده در دومین هفته اکران ۱۹.۴ میلیون دلار فروخت و از ۲۱۷ میلیون دلار در سراسر دنیا عبور کرد. در آخر هفته‌ای که قرار بود «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) اکران شود، این فیلم همزمان با پخش از پلتفرم استریم پیکاک به نمایش درآمده و به همین علت در هفته دوم با ۷۶ درصد کاهش مخاطب مواجه بوده است.

«پنج شب با فردی» این هفته در بازارهای خارجی ۳۵.۶ میلیون دلار و در مجموع ۱۰۳.۵ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرده و ۲۱۷.۱ میلیون دلار در سراسر دنیا را پشت سر گذاشته است.

فیلم کنسرت «تیلور سوییفت» (Taylor Swift: Eras Tour) با ۱۳ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت هو «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) «مارتین اسکورسیزی» با ۷ میلیون دلار و در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا در رتبه سوم جای گرفته است.

«پریسیلا» (Priscilla) به کارگردانی «سوفیا کاپولا» پس از اکران در ۱۳۴۴ سالن سینما به فروش ۵.۱ میلیون دلاری در ایالات متحده و کانادا رسیده و جایگاه چهارم را به دست آورده و فیلم اسپانیایی زبان «رادیکال» (Radical) با فروش ۲.۵ میلیون دلاری رتبه پنجم را اشغال کرده است.

پیش‌تر: در آخر هفته‌ای که قرار بود «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) با ستارگانی چون «تیموتی شالامی»، «زندیا»، «فلورنس پیو» و «آستین باتلر» اکران شود، و در حالی که ادامه اعتصاب بازیگران (SAG-AFTRA) به فیلم‌های بسیاری لطمه وارد کرده، گیشه‌های آمریکای شمالی سرد و بی‌فروغ بود.

تمامی فیلم‌ها در این آخر هفته حدود ۵۷ میلیون دلار بلیت‌فروشی خواهند کرد و یکی از بی‌رونق‌ترین هفته‌های سال را رقم زدند. فیلم «پنج شب با فردی» (Five Nights at Freddys) یونیورسال و بلومهوس در هفته دوم به سمت فروش ۱۷.۸ میلیون دلاری حرکت می‌کند و در کمتر از ۱۰ روز به ۱۰۰ میلیون دلار در بازارهای داخلی رسیده است. فروش این فیلم به دلیل پخش همزمان از پلتفرم استریم پیکاک ۷۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

فیلم کنسرت «تیلور سوییفت: تور ادوار» (Taylor Swift: Eras Tour) با حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون دلار رتبه دوم را به دست می‌آورد و از ۱۶۵ میلیون دلار در بازارهای داخلی عبور می‌کند.

«قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) «مارتین اسکورسیزی» استودیوهای اپل و پارامونت با فروش ۶.۵ میلیون دلاری به دنبال رتبه سوم است. این فیلم که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شده در بازارهای ایالات متحده و کانادا از ۵۲ میلیون دلار و در سراسر دنیا از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرده است. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این فیلم تا امروز بریتانیا با ۸ میلیون دلار، فرانسه با ۷ میلیون دلار، آلمان با ۴.۵ میلیون دلار، ایتالیا با ۴.۱ میلیون دلار، اسپانیا با ۳.۵ میلیون دلار، استرالیا با ۳ میلیون دلار، هلند با ۱.۸ میلیون دلار، مکزیک با ۱.۸ میلیون دلار، برزیل با ۱.۵ میلیون دلار و امارات متحده عربی با ۹۰۰ هزار دلار بوده‌اند.

«پریسیلا» (Priscilla) «سوفیا کاپولا» و استودیوی ای-۲۴ با بازی «کیلی اسپینی» و «جیکوب الوردی» این هفته به صورت گسترده در ۱۳۵۰ سالن سینمای آمریکا به نمایش درآمد. انتظار می‌رود این فیلم نزدیک به ۵ میلیون دلار بلیت‌فروشی کند و در رتبه چهارم قرار بگیرد. فیلم «ماری آنتوانت» (Marie Antoinette) کاپولا در سال ۲۰۰۶ فروش ۵.۳ میلیون دلاری را در هفته اول به ثبت رسانده بود.

تازه‌ترین ساخته کاپولا امتیاز ۷۰ درصد از «کام‌اسکور» دریافت کرده و ۵۰ درصد از سینماروها دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. نزدیک به ۶۷ درصد از بینندگان فیلم زن، ۶۱ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله و ۳۸ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساله‌اند. حدود ۴۸ درصد از خریداران بلیت این فیلم اروپایی تبار، ۳۳ درصد لاتین تبار، ۸ درصد آفریقایی تبار، و ۱۲ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم اسپانیایی «رادیکال» (Radical) با بازی «یوجینو دربز» با فروش میانگین قدرتمندانه ۵.۲ هزار دلاری در ۴۱۹ سالن سینما و آخر هفته حدود ۲.۲ میلیون دلاری به دنبال رتبه پنجم است. این فیلم از ۲۰ اکتبر در مکزیک اکران شده و ۵ میلیون دلار فروخته است.

فیلم کمدی-رمانتیک «بعداً چه پیش می‌آید» (What Happens Later) به کارگردانی «مگ رایان» این هفته در ۱۴۹۲ سالن سینما اکران شده و به دنبال افتتاحیه ۱.۵ میلیون دلاری و رتبه نهم است. امتیاز این فیلم در «راتن تومیتوز» به ۵۱ درصد و امتیاز مخاطبین در «کام‌اسکور» به ۴۳ درصد می‌رسد. حدود ۷۰ درصد از خریداران بلیت این فیلم زن، ۲۸ درصد بالاتر از ۵۵ ساله، و ۵۷ درصد اروپایی تبار، ۱۲ درصد لاتین تبار، ۸ درصد آفریقایی تبار و ۲۴ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم تریلر «دختر شاه مرداب» (The Marsh King’s Daughter) به کارگردانی «نیل برگر» و بازی «دیزی ریدلی» و «بن مندلسون» دیگر فیلمی بود که این هفته در ۱۰۵۵ سالن سینما افتتاح شد و ۸۵۱ هزار دلار یا فقط ۸۰۶ دلار در هر سالن فروخت. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۳۹ درصد دریافت کرده است.

هفته آینده فیلم «مارول‌ها» (The Marvels) اکران خواهد شد اما دور از انتظار نخواهد بود اگر با کمتر از ۷۰ میلیون دلار بدترین افتتاحیه تاریخ استودیوی مارول ثبت شود. در اولین آخر هفته ماه‌های نوامبر سال‌های گذشته، فیلم‌های «جاودانگان» (Eternals) مارول و «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) اکران شده‌اند. پیش‌فروش بلیت «مارول‌ها» کمتر از «بلک آدام» (Black Adam) و «فلش» (The Flash) دی‌سی است که به ترتیب افتتاحیه‌های ۶۷ و ۵۵ میلیون دلاری را ثبت کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۰۱

همون بهتر که آسیب زده، الگوهای غلط باید عوض بشن، مُنُپُلی استودیو-ماشینها و تهیه کننده ها باید از این حالت سلطه مطلق خارج بشه

نمایش اسپویل