news-background
news-background

نویسنده سریال Girl With the Dragon Tattoo آمازون معرفی شد

سریال «دختری با خالکوبی اژدها» را «وینا ساد» می‌سازد.

جست‌وجو برای یافتن نویسنده «دختری با خالکوبی اژدها» (Girl With the Dragon Tattoo) در آمازون و ام‌جی‌ام به پایان رسید. این هفته «ورایتی» گزارش داد که «وینا ساد» به عنوان شورانر و تهیه‌کننده سریال برگزیده شده است.

تولید این سریال بهار سال ۲۰۲۰ گزارش شد اما آمازون نویسنده‌ای معرفی نکرده بود. در آن زمان گزارش شد که این سریال داستانی جداگانه درباره شخصیت «لیسبت سالاندر» از رمان‌های «استیگ لارسن» خواهد بود. سریال «خالکوبی اژدها» با همکاری سونی پیکچرز تله‌ویژن و استودیوی آمازون به تولید می‌رسد.

«اندی هریز» مدیرعامل «لفت بنک پیکچرز» نیز که سابقه‌ی مشارکت در تولید «تاج» (The Crown) و «بیگانه» (Outlander) را دارد یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه خواهد بود.

در فیلم‌هایی که براساس کتاب‌های لارسن ساخته شد، «نایومی راپاس»، «رونی مارا»، و «کلر فوی» نقش «لیسبت سالاندر» را بازی کردند. راپاس این نقش را در سه فیلم سوئدی ایفا کرد، در حالی که مارا در اقتباس «دیوید فینچر» از «دختری با خالکوبی اژدها» ظاهر شد. سونی سپس داستان را در سال ۲۰۱۸ ریبوت کرد و فوی برای بازی در نقش سالاندر در فیلم «دختری در تار عنکبوت» (The Girl in the Spider’s Web) انتخاب شد. این فیلم در سراسر دنیا فقط ۳۵ میلیون دلار فروش کرد.

ساد با درام‌های معمایی بیگانه نیست و بیشتر با سریال «کشتن» (The Killing) که از سریالی دانمارکی اقتباس شد شناخته می‌شود. آن سریال در قالب سه فصل از ای‌ام‌سی و یک فصل دیگر از نتفلیکس پخش شد و نامزد جوایز گلدن گلوب و امی شد. ساد اخیراً سریال «هفت ثانیه» (Seven Seconds) را برای نتفلیکس ساخته که به خشونت و تبعیض نژادی پلیس در آمریکا می‌پردازد. «رجینا کینگ» برای بازی در این سریال برنده جایزه امی و نامزد گلدن گلوب شد.

لارسن پیش از آنکه در سال ۲۰۰۴ از دنیا برود سه رمان «دختری با خالکوبی اژدها»، «دختری نکه با آتش بازی کرد» (The Girl Who Played With Fire) و «دختری که به لانه زنبور ضربه زد» (The Girl Who Kicked the Hornets’ Nest) را منتشر کرد. «دیوید لاگرکرانتس» سپس این رمان‌ها را ادامه داد و سه کتاب دیگر از جمله «دختری در تار عنکبوت» را نوشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید