news-background
news-background

انتقاد رض احمد از بمباران شهروندان غزه: این جنایات جنگی غیرقابل‌دفاع است

بازیگر برنده اسکار می‌گوید سکوت در برابر جنگ اسرائیل و فلسطین جایز نیست.

«رض احمد» بازیگر برنده اسکار پاکستانی تبار در شبکه‌های اجتماعی از بمباران شهروندان غزه توسط نیروهای اسرائیلی انتقاد کرد. بازیگر «آن شب» (Night of) و «صدای متال» (Sound of Metal) خواستار جلوگیری از کشته شدن افراد بی‌گناه شده و می‌گوید این کشتار «هولناک و اشتباه» است.

احمد می‌نویسد: «به ما گفته‌اند در اتفاقات اسرائیل و فلسطین دو طرف وجود دارد. اما ته دلم می‌دانم که فقط یک طرف وجود دارد – طرف انسانیت. اتفاقی که هفته پیش در اسرائیل پیش آمد وحشتناک و اشتباه بود. رنج و ترسی که بسیاری حس می‌کنند عمیق و واقعی است. آنچه امروز در غزه در حال وقوع است، و در طول دهه‌ها اشغال فلسطین اتفاق افتاده نیز هولناک و اشتباه است.»

او اضافه می‌کند که اگر همین مسیر ادامه پیدا کند «ما هرچه عمیق‌تر در ظلمت فرو می‌رویم. اما این دقیقاً اتفاقی است که در حال وقوع است. از ما می‌خواهند از وقت رو به اتمام شهروندان غزه که نیمی از آن‌ها کودکند چشم‌پوشی کنیم. اگر از انسانیت حمایت می‌کنیم باید فوراً اعتراض کنیم و مانع از دست رفتن جان‌های بی‌گناه شویم. این یعنی درخواست برای پایان دادن به بمباران بی‌رویه شهروندان غزه و زیرساخت‌های حیاتی آن‌ها، قطع آب، برق و خوراک و آواره کردن مردن از خانه‌های خود. این جنایات جنگی غیرقابل‌دفاع است.»

احمد ادامه می‌دهد: «باید خودمان را جای مردم غزه بگذاریم، همین حالا، پیش از آنکه در نقطه غیرقابل‌بازگشت قرار بگیریم. اگر همچون من در جست‌وجوی یافتن واژه درست بوده‌اید، بدانید که چنین واژه‌ای وجود ندارد. هیچ کلامی نمی‌تواند این رنج را در خود بگنجاند، زخم‌ها را التیام دهد یا این همه بی‌عدالتی را توجیه کند. هرچه بگویید برای عده‌ای زیادی و برای عده‌ای دیگر ناکافی خواهد بود. اما آنچه اهمیت دارد این است که اعتراض کنیم. سکوت جایز نیست.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۰۲:۰۹

مثل خیلی ها خود فروخته نیست ، دمت گرم رض احمد، خیلی ها رو سوزوندی 👌👍

نمایش اسپویل
۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۲۳:۵۳

خود این شخص که توی هالیوود فرصت بازیگری پیدا کرده و بعد اسکار هم گرفته با کمک مظلومان فلسطینی بوده؟! واقعاً آمریکا باید یک سری از اینها رو بریزه بیرون برن یا همون فلسطین یا افغانستان!

نمایش اسپویل
۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۲۳:۱۴

آقای رض در مورد جنایات وحشتناکی که طرف مقابل انجام داده است نظری ندارد؟

نمایش اسپویل
۲۵ مهر ۱۴۰۲ ۰۱:۵۲

«به ما گفته‌اند در اتفاقات اسرائیل و فلسطین دو طرف وجود دارد. اما ته دلم می‌دانم که فقط یک طرف وجود دارد – طرف انسانیت. اتفاقی که هفته پیش در اسرائیل پیش آمد وحشتناک و اشتباه بود. رنج و ترسی که بسیاری حس می‌کنند عمیق و واقعی است. آنچه امروز در غزه در حال وقوع است، و در طول دهه‌ها اشغال فلسطین اتفاق افتاده نیز هولناک و اشتباه است.» به طرف مقابل هم اشاره کرده ولی فعلا این مردم غزه هستند که دارن به دست اسرائیلیها پانیشمنت و سلاخی میشن. انتقام هم حدی داره. بیش از حدش جنون نسل کشی و جنایت جنگیه.

نمایش اسپویل
۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۲۳:۰۸

نقطه غیر قابل بازگشت هفته ی پیش بود که رد شد رفت. شما هم شیرینی رو بزارید کنار فعلا مشغول حلوا باشید.

نمایش اسپویل
۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۹:۴۷

عالی 👏

نمایش اسپویل