news-background
news-background

باکس آفیس: برتری PAW Patrol 2 بر Saw X و The Creator

«اره» دهم در آمریکا اکران شد.

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «گشت پنجه‌ای: فیلم قدرتمند» (Paw Patrol: The Mighty Movie) با افتتاحیه داخلی ۲۳.۱ میلیون دلاری رتبه اول را اشغال کرد و بالاتر از فیلم «اره ۱۰» (Saw X) با ۱۸ میلیون دلار و «خالق» (The Creator) با ۱۴ میلیون دلار قرار گرفت.

رتبه چهارم جدول این هفته را «راهبه ۲» (The Nun II) با ۴.۶ میلیون دلار به دست آورده است. این دنباله تاکنون در بازارهای داخلی ۷۶.۷ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۲۳۱ میلیون دلار فروخته است. قسمت اول «راهبه» در ایالات متحده و کانادا ۱۱۷ و در سراسر دنیا ۳۶۶ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرده بود.

رتبه‌های پنجم و ششم را به ترتیب «نابینا» (The Blind) با ۴.۱ میلیون دلار و «جن‌زدگی در ونیز» (A Haunting in Venice) با ۳.۸ میلیون دلار اشغال کرده‌اند در حالی که «پول نادانی» (Dumb Money) سونی با همه ستارگانش در سومین هفته اکران ۳.۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم که در دو هفته اول به صورت محدود به نمایش درآمده بود تاکنون ۷.۳ میلیون دلار فروش کرده است.

دو دنباله «تسویه‌گر ۳» (Equalizer 3) و «بی‌مصرف‌ها ۴» (Expendables 4) با فروش آخر هفته ۲.۷ و ۲.۴۹ میلیون دلاری به ترتیب هشتم و نهم شده‌اند و «باربی» (Barbie) با ۱.۴۳ میلیون دلار و فروش داخلی ۶۳۳ میلیون دلاری دهم است.

سینماهای آمریکا از دو هفته آینده از فیلم کنسرت «تور ادوار» (Eras Tour) «تیلور سوییفت» استقبال خواهد کرد.

 

به‌روزرسانی شنبه: انیمیشن ۳۰ میلیون دلاری «گشت پنجه‌ای: فیلم قدرتمند» (Paw Patrol: The Mighty Movie) به دنبال افتتاحیه ۲۲.۵ میلیون دلاری است در حالی که از مخاطبین نمره A «سینمااسکور» دریافت کرده است. با این وجود، چهار فیلمی که این هفته به صورت گسترده در آمریکای شمالی اکران شدند بیش از ۸۶ میلیون دلار بلیت‌فروشی نکردند. این فروش تا ۳۴ درصد رشد را نسبت به آخر هفته مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد اما ۹ درصد با سال ۲۰۱۹ فاصله دارد.

جاری شدن سیل در خیابان‌های نیویورک و ادامه اعتصاب بازیگران از جمله دلایل کاهش بلیت‌فروشی در آمریکا ذکر شده است. «گشت پنجه‌ای ۲» در ایالت‌های میانه عملکرد بسیار خوبی داشته و حدود سه درصد بهتر از میانگین این مناطق فروش کرده است. امتیاز این فیلم در «پست‌ترک» به ۸۳ درصد می‌رسد و ۶۸ درصد دیدن آن را توصیه می‌کنند. حدود نیمی از مخاطبین این فیلم ۱۳ تا ۲۴ ساله و ۲۴ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساله‌اند. نزدیک به ۳۴ درصد از خریداران بلیت «گشت پنجه‌ای ۲» اروپایی تبار، ۳۲ درصد لاتین تبار، ۱۵ درصد آفریقایی تبار و ۱۹ درصد آسیایی تبارند.

فیلم «اره ۱۰» (Saw X) به سمت افتتاحیه ۱۸.۶ میلیون دلاری در حرکت است اما برای این دنباله فروش آخر هفته بیش از ۲۰ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شد. این فیلم از مخاطبین نمره B «سینمااسکور» دریافت کرده که مشابه نمره بسیاری از دنباله‌های قبلی است. امتیاز «اره ۱۰» از مخاطبین در «پست‌ترک» به ۸۲ درصد می‌رسد و ۶۲ درصد دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۵۷ درصد از مخاطبین فیلم مرد، ۷۰ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله و ۳۹ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساله‌اند. نزدیک به ۴۴ درصد از خریداران بلیت این فیلم لاتین تبار، ۳۰ درصد اروپایی تبار، ۱۳ درصد آفریقایی تبار، و ۱۳ درصد آسیایی تبارند.

«خالق» (The Creator) دیزنی و قرن بیستم به فروش افتتاحیه ۱۴ میلیون دلاری نزدیک می‌شود و در رتبه سوم قرار می‌گیرد. این فیلم نمره B+ «سینمااسکور» دریافت کرده که بالاتر از نمره B- فیلم مشابه «به سوی ستارگان» (Ad Astra) «برد پیت» و B «ظهور» (Arrival) که به فروش داخلی نهایی ۱۰۲.۸ میلیون دلاری رسید اما پایین‌تر از نمره A- «جاذبه» (Gravity) با بازی «جرج کلونی» و «سندرا بولاک» است. انتظار می‌رود «خالق» به لطف عملکرد بهتر در خارج از آمریکا به ۱۰۰ میلیون دلار نزدیک شود.

حدود ۷۱ درصد از مخاطبین «خالق» مرد و ۵۱ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند. این فیلم که رده سنی بالاتر از ۱۳ ساله (PG-13) دریافت کرده دارای ۳۱ درصد مخاطب ۲۵ تا ۳۴ ساه و ۳۳ درصد مخاطب بالاتر ۴۵ ساله است. بیش از ۴۶ درصد از خریداران بلیت این فیلم اروپایی تبار، ۲۰ درصد لاتین تبار، ۱۸ درصد آفریقایی تبار و ۱۵ درصد آسیایی تبارند.

فیلم «پول نادانی» (Dumb Money) با بازی «پل دینو» و «سباستین استن» از سیل نیویورک و اعتصاب بازیگران لطمه دیده و به دنبال افتتاحیه ۴ میلیون دلاری در ۲۸۳۷ سالن است. این فیلم را کمپانی «بلک بر» با بودجه ۳۰ میلیون دلاری تولید کرده است.

فیلم دینی «نابینا» (The Blind) به کارگردانی «اندرو هایت» این هفته در ۱۷۱۴ سالن سینما اکران شده و به دنبال فروش آخر هفته ۳.۸ میلیون دلار و رتبه پنجم است. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۹ درصد دریافت کرده و در ایالت‌های جنوبی فروش بهتری داشته است.

 

در طول تعطیلات آخر هفته پیش رو در ایالات متحده و کانادا سه فیلم به صورت گسترده اکران می‌شود و سالن‌داران امیدوارند برخلاف یکی دو هفته گذشته رونق به سینما بازگردد.

یکی از این فیلم‌ها «خالق» (The Creator) به کارگردانی «گرت ادواردز» استودیوهای نیوریجنسی، دیزنی و قرن بیستم است که داستانی علمی-تخیلی روایت می‌کند. فیلم دیگر قسمت دهم «اره» (Saw X) است که نقدهای مثبتی دریافت کرده است. این دو فیلم در کنار انیمیشن «گشت پنجه‌ای: فیلم قدرتمند» (Paw Patrol: The Mighty Movie) پارامونت برای رتبه اول رقابت می‌کنند.

دو فیلم «خالق» و «اره ۱۰» از پنجشنبه شب اکران شدند اما «گشت پنجه‌ای» با توجه به نوع مخاطبش از امروز به نمایش درمی‌آید. «خالق» تاکنون در پیش‌نمایش‌ها ۱.۶ میلیون دلار و «اره ۱۰» ۲ میلیون دلار فروخته‌اند.

فروش پیش‌نمایش «خالق» با توجه شروع اکران از چهارشنبه شب کمتر از انتظار است اما «اره ۱۰» عملکرد بهتری نسبت به «مارپیچ» (Spiral) با ۷۵۰ هزار دلار و «جیگسا» (Jigsaw) با ۱.۶ میلیون دلار در پیش‌نمایش‌ها ثبت کرده است. هر دو فیلم «اره ۱۰» و «خالق» از سینماروها امتیاز ۷۸ درصد دریافت کرده‌اند و به ترتیب دارای ۷۲ و ۶۱ درصد مخاطب مردند.

«اره ۱۰» افتتاحیه داخلی ۲۰ میلیون دلاری را هدف گرفته که بالاتر از ۸.۷۵ میلیون دلار «مارپیچ» است. امتیاز این فیلم که با بودجه ۱۳ میلیون دلاری ساخته شده در «راتن تومیتوز» به ۸۵ درصد می‌رسد. نه فیلم قبلی چندگانه «اره» تا امروز بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا بلیت‌فروشی کرده‌اند.

فیلم «خالق» با بازی «جان دیوید واشینگتن»، «جما چان» و «کن واتانابه» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۸ درصد دریافت کرده در حالی که فیلم مشابه «ظهور» (Arrival) «ایمی آدامز» امتیاز ۹۴ درصد دریافت کرده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید