news-background
news-background

دبیر جشنواره ونیز: فیلم The Palace رومن پولانسکی «ضعیف» است اما نقدها «توهین‌آمیز» بودند

تازه‌ترین فیلم پولانسکی ۹۰ ساله نقدهای یکسره منفی دریافت کرده است.

«آلبرتو باربرا» دبیر جشنواره فیلم ونیز یکشنبه این هفته در مصاحبه با «ددلاین» معترف شد که «کاخ» (The Palace) «رومن پولانسکی» فیلم «ضعیفی» است اما واکنش منتقدین را «توهین‌آمیز» دانست. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۰ درصد دریافت کرده و یکی از بدترین‌های جشنواره هشتادم ونیز – اگر نه بدترین – تا امروز است.

باربرا می‌گوید: «سطح منفی‌گرایی را نقدها درک نمی‌کنم. فیلم خیلی خیلی خوبی نیست، و در آن صورت در بخش «مسابقه» وارد می‌شد. پیش از جشنواره به رومن گفتم که فیلم ضعیفی است، اما با منتقدین موافق نیستم. واکنش‌ها نسبت به او و فیلمش به نظر شخصی و توهین‌آمیز می‌رسد. می‌دانم که فیلم بی‌نقصی نیست، می‌توانم ضعف‌ها و بخش‌هایی که جواب نمی‌دهد را درک کنم، اما به آن بدی که منتقدین می‌گویند نیست. فیلم متوسطی است.»

باربرا اضافه می‌کند که از پذیرش این فیلم پشیمان نیست اما فکر نمی‌کند که برخلاف فیلم‌هایی چون «زیر پوست» (Under the Sking) «جاناتان گلیزر» با گذر زمان «نجات» پیدا نخواهد کرد.

داستان این کمدی تلخ در شب سال نو ۲۰۰۰ و در هتل گشتاد سوییس روی می‌دهد جایی که زندگی چند تن از مهمانان به هم بافته می‌شود. «فنی آردان» در نقش یک مارکیز ثروتمند، «الیور مازوچی» در نقش مدیر هتل، «اولگا کنت»، «ایرینا کاسترینیدیس»، «جان کلیس» و «فورتوناتو چرلینو» دیگر بازیگران «کاخ» خواهند بود. پولانسکی فیلمنامه این فیلم را با همکاری «یرژی اسکولیموفسکی» لهستانی به نگارش درآورده و برای آهنگسازی «الکساندر دپلا» را برگزیده است.

«کاخ» ۲۸ سپتامبر در سینماهای ایتالیا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید