news-background
news-background

واکنش منتقدین به فیلم The Promised Land مدس میکلسن در جشنواره ونیز: یک وسترن نوردیک نیروبخش

«سرزمین موعود» در جشنواره ونیز اکران شد.

فیلم «سرزمین موعود» (The Promised Land) به کارگردانی «نیکلای آرسل» و بازی «مدس میکلسن» جمعه گذشته در جشنواره ونیز برای اولین بار اکران شد. این فیلم تا این لحظه از ۷ نقد امتیاز ۷۱ درصد «راتن تومیتوز» را دریافت کرده است.

میکلسن در این فیلم نقش یک سرباز قرن هفدهمی به نام «کاپیتان لودویگ کالن» را بازی می‌کند که مأموریتی ناممکن دارد: هموار کردن دشت یوتلاند برای تاج‌وتخت دانمارک.

منتقد «رپ» می‌نویسد: «آرسل فیلمی عظیم، جسورانه و فراتر از تصور ساخته، اما در مرکز آن مرد درستی انتخاب کرده تا همه‌چیز را کامل کند.»

منتقد «ایندی‌وایر» نوشته است:‌ «اغلب، این فیلم نمایشی و شتاب‌زده ضعیف می‌شود و کش می‌آید، و هرگز نمی‌تواند خود را از زیر بار غرور خود رها شود.»

منتقد نشریه «ورایتی» می‌نویسد آرسل پس از شکست تجاری فیلم «برج تاریک» (The Dark Tower) به میهن بازگشته و یک فیلم تاریخی بزرگ ساخته که «به شکل خوشایندی مصمم و سنت‌گرا» به نظر می‌رسد.

منتقد «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد: «محصول خوش‌ساختی است که تمامی کیفیت‌های ستودنی داستان‌سرایی سنتی را به نمایش می‌گذارد بی‌آنکه ردی از ناتوانی بروز دهد.»

منتقد «اسکرین» می‌نویسد: ««سرزمین موعود» وسترنی نوردیک و به‌شکل نیروبخشی وحشیانه، فیلمی زمینی و لذت‌بخش است: یک اثر حماسی گسترده و تأثیرگذار با امیدی در دلش و گل زیر ناخن‌هایش.»

منتقد «نکست بست پیکچر» می‌نویسد: «داستان و شخصیت‌ها ممکن است از کلیشه‌های آشنایی تشکیل شده باشند، اما به شکل زیبایی ارائه شده‌اند. بازی‌ها همگی استثنائی‌اند.»

«آماندا کالین» که اخیراً در «گرگ‌پرورده» (Raised by Wolves) دیده شده، «سایمون بنبیرگ» (Borgen)، «کریستین کویاث تورپ» نروژی (Ninjababy)، «گوستاو لیند»،‌ «یاکوب لومان» (Riders of Justice)، «مورتن هی اندرسون» (Ride Upon the Storm)، «مگنس کرپر» (Queen of Hearts) و «فلیکس کرامر» (Dark) دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

مگنولیا پیکچرز امتیاز پخش این فیلم در ایالات متحده را خریداری کرد. اکران «سرزمین موعود» از ۵ اکتبر در دانمارک آغاز خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید