news-background
news-background

جشنواره ونیز: حمایت دیمین شزل از نویسندگان هالیوود با پوشیدن تی-شرت اعتصاب

شزل رئیس هیأت داوران جشنواره ونیز است.

«دیمین شزل» رئیس هیأت داوران جشنواره ونیز هشتادم در فتوکال افتتاحیه با پوشیدن تی-شرت اعتصاب نویسندگان از همکارانش در ایالات متحده حمایت کرد.

کارگردان «سرزمین خیال» (La La Land)، «اولین انسان» (First Man) و «بابل» (Babylon) در کنفرانس مطبوعاتی هیأت داوران تأکید کرد که «هنر برتر از محتواست.»

او ادامه داد: «امروز صد و بیست و یکمین روز اعتصاب نویسندگان و چهل و هشتمین روز اعتصاب بازیگران است. فکر می‌کنم مفهوم ابتدایی این است که هر اثر هنری برای خودش ارزشی دارد و فقط تکه‌ای محتوا - واژه محبوب هالیوود - نیست که عرضه کنند. این مفهوم ابتدایی در چند سال گذشته رو به زوال رفته. مشکل اصلی به نظر من این است. مشکل درآمد از پخش مجدد عناوین و پرداخت مجدد دستمزد برای هر اثر هنری کلیدی است. بسیاری از کسانی که در حالت عادی می‌توانستند اینجا باشند نیستند. در هالیوود دوران سختی است، به‌ویژه برای کارکنان و نویسندگان.»

در بخش دیگری از کنفرانس، «آلبرتو باربرا»‌ مدیر جشنواره تأیید می‌کند که امسال «آدام درایور»، «لئا سیدو» و «جسیکا چستین» به ونیز سفر می‌کنند. او اضافه می‌کند که «پنه‌لوپه کروز» قرار بوده در افتتاحیه «فراری» (Ferrari) به «آدام درایور» و «مایکل مان» ملحق شود اما به خاطر مشکلات «شخصی» به این جشنواره سفر نخواهد کرد.

«جین کمپیون» کارگردان نیوزلندی «قدرت سگ» (Power of the Dog)، «مارتین مک‌دونا» کارگردان ایرلندی «بنشی‌های اینیشرین» (Banshees of Inisherin)، «میا هانسن-لووه» کارگردان فرانسوی «جزیره برگمان» (Bergman Island) و «لورا پواتراس» فیلمساز آمریکایی «شهروندچهار» (Citizenfour) دیگر اعضای هیأت داوران امسال خواهند بود.

جشنواره ونیز امسال تا ۹ سپتامبر ادامه دارد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید