news-background
news-background

جیمز گان یک دهه قبل فیلم‌های Dark Knight نولان را «افتضاح» نامیده است

مدیر فعلی استودیوی دی‌سی زمانی فیلم «شوالیه تاریکی» را «افتضاح» خوانده است.

«جیمز گان» زمانی برای مدیریت استودیوی دی‌سی برگزیده شده که ژانر ابرقهرمانی «فرسوده» شده و زیان‌های سنگینی برای کمپانی‌های فیلمسازی به بار می‌آورد. هواداران «زک اسنایدر» از سوی دیگر گان را گزینه درستی برای خلق دنیای سینمایی جدید دی‌سی نمی‌دانند.

این هفته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی که بعید نیست از هواداران اسنایدر باشند، مصاحبه‌های قدیمی گان را بازنشر کردند. در یکی از توییت‌ها، گان بیش از یک دهه قبل آشکارا از فیلم‌های «بتمن» به کارگردانی «کریستفر نولان» و «تیم برتون» انتقاد می‌کند.

گان می‌گوید: «نویسندگی «بتمن» (Batman) تیم برتون ضعیف است، ساوندترک بدترین اثر همه کسانی است که در ساختنش مشارکت کرده‌اند، و بی‌تردید یکی از خسته‌کننده‌ترین فیلم‌های تاریخ است. پیش از آنکه جلوتر برویم، می‌توانیم توافق کنیم که «پرنس» هیچ ربطی به این فیلم ندارد، این‌طوور نیست؟»

گان در ادامه از شخصیت «جوکر» با بازی «جک نیکلسون» انتقاد می‌کند و آن را «جک تورنس» فیلم «درخشش» (The Shining) با گریم دلقک می‌خواند. او صدای «مایکل کیتون» در نقش «بتمن» را مسخره می‌داند و می‌گوید: «و مهم‌تر از همه، «مخلوق شب» حتی نمی‌تواند گردن لعنتی‌اش را حرکت دهد. دست بردارید... فیلم مسخره و افتضاحی است. «سیاره میمون‌ها» (Planet of the Apes) برتون در مقایسه با آن نبوغ‌آمیز است.»

گان سپس به سراغ «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) و «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) نولان می‌رود و می‌گوید: «با هر دو فیلم نولان مشکل دارم – فکر نمی‌کنم هیچ‌یک از آن‌ها فیلم‌های کلاسیکی باشند، و حتی فکر نمی‌کنم «بتمن آغاز می‌کند» فیلم خوبی باشد... با وجود اینکه اولین برداشت سینمایی تلخ از «بتمن» بود. خوب که چه؟ «قاضی درد» (Judge Dredd) استالونه هم اولین برداشت تلخ از «قاضی درد» بود، فیلم افتضاحی است.»

گان تاکنون از «بتمن» (The Batman) «مت ریوز» انتقاد نکرده اما این توییت‌ها انتظارات از «بتمن ۲» با بازی «رابرت پتینسون» را بالاتر می‌برد. او به جز این دنباله فیلم «شجاع و جسور» (The Brave and the Bold) به کارگردانی «اندی موسکی‌یتی» را نیز در استودیوی دی‌سی در دست ساخت دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید