news-background
news-background

سوفیا کاپولا: فیلم Marie Antoinette یک شکست بود؛ فیلم محبوب دختر کارگردان The Godfather از کارنامه پدرش

کاپولا معترف است که «ماری آنتوانت» یک «شکست» بوده است.

«سوفیا کاپولا» که به تازگی فیلم «پریسیلا» (Priscilla) با بازی «کیلی اسپینی» در نقش «پریسیلا پرسلی» و «جیکوب الوردی» در نقش «الویس پرسلی» را کارگردانی کرده و راهی جشنواره ونیز خواهد شد، در مصاحبه با مجله «ونیتی فیر» معترف شده است که فیلم تاریخی «ماری آنتوانت» (Marie Antoinette) یک «شکست» بوده است.

«کریستن دانست» در این فیلم به نویسندگی و کارگردانی کاپولا نقش ملکه نگون‌بخت فرانسوی را بازی کرد. آن فیلم در جشنواره کن با واکنش‌های دوگانه‌ای روبرو بود اما در سال‌های بعد بیشتر قدر دانسته شد.

کاپولا می‌گوید: «خوشحالم که همیشه آنچه می‌خواهم بسازم را می‌سازم. خوشحال بودم که توانستم آن فیلم را بسازم، اما هیچ‌کس ندیدش.»

«ماری آنتوانت» که با بودجه ۴۰ میلیون دلاری ساخته شده بود پاییز سال ۲۰۰۶ اکران شد و ۶۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. این فیلم کالت در سال ۲۰۰۷ برنده اسکار بهترین طراحی لباس شد.

کاپولا ادامه می‌دهد: «یک شکست بود. این حقیقت که ماندگار شده و مردم درباره‌اش حرف می‌زنند حس رضایت‌بخشی است چون برای ساختنش زحمات زیادی کشیده شد. خوشحالم می‌کند که امروز راهش را پیدا کرده و مردم از دیدنش لذت می‌برند.» او می‌گوید در کارگردانی «پریسیلا» تردید داشته به این سبب که داستانش «شباهت زیادی» به «ماری آنتوانت» داشته است.

دختر «فرانسیس فورد کاپولا» سال گذشته فیلم محبوبش از کارنامه پدر خود را انتخاب کرده بود. کارگردان «پدرخوانده» (The Godfather) در مصاحبه با «آسوشیتد پرس» و «نیویورک تایمز» گفته بود که انتخاب بهترین فیلم کارنامه خودش انتخاب بهترین فرزندش است هرچند بالأخره از «تویکست» (Twixt) و «ماهی جنگی» (Rumble Fish) نام برده بود.

اما «سوفیا کاپولا» در سال ۲۰۱۰ به «راتن تومیتوز» با سهولت بیشتری از «ماهی جنگی» به عنوان بهترین فیلم پدرش یاد کرده بود: «عاشق اینم که فیلمی هنری درباره نوجوان‌هاست. عاشق شکل فیلمبرداری آن هستم – عاشق آن لنزهای قدیمی، لنزهای زایس؛ حس نرم‌تری دارند. من و رومن [کاپولا برادر سوفیا] با این فیلم احساساتی می‌شویم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید