news-background
news-background

واکنش سلبریتی‌ها به فینال جام جهانی فوتبال زنان: از کریس همسورث تا ادریس البا و نیکول کیدمن؛ پیام‌های «عجیب» پیرس مورگان و میلی بابی براون

تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی زنان شد.

«کریس همسورث» بازیگر فیلم‌های «ثور» (Thor) یکشنبه این هفته فینال جام جهانی زنان میان انگلستان و اسپانیا را از نزدیک نگاه کرد. «السا پاتاکی» همسر همسورث تصاویری از خود و همسر استرالیایی‌اش به اشتراک گذاشته است. فرزندان این زوج که در سال ۲۰۱۰ ازدواج کردند – ایندیا رز و پسران دوقلو ساشا و تریستان – در کنار آن‌ها دیده شدند.

«ادریس البا» بازیگر ۵۰ ساله سریال «لوتر» (Luther) در کنار دیگر سلبریتی‌های بریتانیایی از جمله «ریو فردیناند» با حضور در فضای روباز رستوران‌های مک‌دونالد از تیم ملی انگلستان حمایت کردند. اسپانیا با این حال با نتیجه یک بر صفر پیروز رقابت و قهرمان جهان شد.

«نیکول کیدمن» در اینستاگرام از تأثیر جام جهانی زنان روی سه دخترش نوشته است. او شنبه این هفته پس از شکست سه بر یک استرالیا در نیمه نهایی مقابل انگلستان نوشت:‌ «ماتیلداها، چه جام جهانی شگفت‌انگیزی. شما الهام‌بخش من و دخترانم بودید! به تیم سوئد نیز برای این جام جهانی فوق‌العاده تبریک می‌گویم. مشتاقم که مسابقه فینال میان انگلستان و اسپانیا را ببینم.»

کیدمن دو فرزند به نام‌های بلا و کانر از همسر سابقش «تام کروز» و از همسر فعلی‌اش «کیث اوربان» دخترانی به نام‌های ساندی رز و فیث مارگارت دارد. این بازیگر استرالیایی ۵۶ ساله که از هواداران فوتبال است، ساعاتی پیش از حضور در کنار «ریس ویترسپون» برای تماشای مسابقه فینال دیگری در ایالات متحده میان اینتر میامی و نشویل این پیام را منتشر کرده بود. «لیونل مسی» با تیم اینتر میامی به مالکیت «دیوید بکام» جام دیگری به کارنامه خود اضافه کرد و رکورد شکست.

پیش از برگزاری فینال جام جهانی زنان، «میلی بابی براون» بازیگر ۱۹ ساله سریال «موجودات عجیب» (Stranger Things) نتفلیکس در نقش «الون» یا «یازده» پیامی برای شبکه بی‌بی‌سی منتشر کرد و به ستایش تیم ملی «قوی، شجاع و توقف‌ناپذیر» انگلستان پرداخت. اما بسیاری از هواداران فوتبال انتظار نداشتند این بازیگر جوان را در تلویزیون و در حال روحیه دادن به تیم ملی ببینند.

یکی از بینندگان به شوخی می‌گوید: «ویدیوی میلی بابی براون در ویژه‌برنامه فینال جام جهانی جامپ اسکری بود که امروز صبح نیازی به آن نداشتم. میلی بابی براون تو اینجا چه می‌کنی؟» دیگری می‌نویسد: «میلی بابی براون «یازدهی» نبود که انتظار داشتم در این بازی ببینم.» برخی بینندگان حتی برای اولین بار متوجه شدند که براون اهل بریتانیا است.

یکی از اظهارات «پیرس مورگان» مجری بریتانیایی درباره فینال جام جهانی «جنسیت‌ستیزانه» نامیده شد. او در یکی از توییت‌هایش هنگام تماشای بازی با «احساساتی» شدن زنان شوخی کرد: «به نظر می‌رسد که زنان زیادی-احساساتی خیلی زیادی اینجا هستند. آرام باشید، فقط یک بازی فوتبال است.»

یکی از معترضین به این مجری ۶۰ ساله می‌نویسد:‌ «وقتی ورزش مردان باشد همه می‌توانند احساساتی شوند، اما وقتی ورزش زنان باشد کمتر اهمیت دارد و نشان دادن احساس احمقانه است؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید