news-background
news-background

کارگردان Twister می‌گوید یونیورسال برای تولید دنباله با او مشورت نکرده است: این فیلم را نمی‌توان بازسازی کرد

کارگردان «میناری» برای دنباله «گردباد» انتخاب شده است.

«یان ده بونت» کارگردان فیلم کلاسیک «گردباد» (Twister) می‌گوید استودیوی یونیورسال برای تولید دنباله با او مشورت نکرده است. این فیلمساز که فیلم کلاسیک «سرعت» (Speed) را نیز در کارنامه دارد، در مصاحبه جدیدی با «اینورس» می‌گوید «گردباد» در هالیوود امروز «نمی‌تواند بازسازی شود.»

نزدیک به یک سال پیش گزارش شد که «لی آیزاک چانگ» کارگردان نامزد اسکار «میناری» (Minari) برای کارگردانی یک دنباله برگزیده شده است. چانگ فیلمنامه‌ای نوشته «مارک ال. اسمیت» که «ازگوربرخاسته» (The Revenant) را در کارنامه دارد مقابل دوربین خواهد برد.

ده بونت می‌گوید پیشرفت‌هایی که در زمینه جلوه‌های ویژه حاصل شده باعث می‌شود که بازسازی «گردباد» بی‌معنا باشد: «وقتی چیزهایی از آسمان می‌افتاد، واقعاً چیزهایی از هلی‌کوپتر می‌افتاد. اگر از خودرویی فیلمبرداری می‌کردی که از یک توفان تگرگ می‌گریخت، یخ واقعی بود که به سمت ما می‌آمد. فیلمی است که امروز نمی‌توان بازسازی کرد... هرگز و هیچ‌وقت نمی‌تواند دوباره ساخته شود.»

این کارگردان از چانگ و فیلم «میناری» او ستایش می‌کند اما می‌گوید تردید دارد که آیا بلیت‌های بازسازی «گردباد» را می‌خرد یا نه: «شاید رویکرد واقعاً متفاوتی داشته باشد. همان‌گونه که [«گرتا گرویگ»] نسبت به «باربی» (Barbie) داشت. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که او ممکن است این فیلم را بسازد و پرفروش شود.»

در نسخه اصلی فیلم «بیل پکستون» و «هلن هانت» نقش زوجی در آستانه‌ی جدایی و تعقیب‌کننده گردباد را بازی می‌کردند. آن‌ها با همکاری یکدیگر تورنادوها را دنبال می‌کردند تا گزارش و هشدار آب‌وهوا را به موقع تحویل دهند. این فیلم نه تنها به عنوانی پرفروش تبدیل شد و ۴۹۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت، بلکه از آن به خاطر جلوه‌های ویژه‌ی انقلابی‌اش تحسین شد.

دنباله «گردباد» در سال ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید