news-background
news-background

ترنس مالیک پس از چهار سال از تدوین فیلم The Way of the Wind با بازی لیلا حاتمی «راضی» شد

مالیک از تدوین فیلم «راه باد» ابراز رضایت کرده اما هنوز به نقطه پایان نرسیده است.

«ترنس مالیک» چهار سال پس از پایان فیلمبرداری فیلم «راه باد» (The Way of the Wind) بالأخره از تدوین فیلم ابراز رضایت کرد. طولانی شدن مرحله پس از تولید این فیلم باعث شده بود که بسیاری تصور کنند او از پخش آن صرف نظر کرده است. مالیک با فیلم‌هایی چون «به سوی شگفتی» (To The Wonder) و «ترانه به ترانه» (Song to Song) سابقه حذف بازیگران از فیلم را در مرحله تدوین دارد.

«الکس بودن» تهیه‌کننده فیلم در مصاحبه جدیدی با «ورایتی» ادعا کرده است که پروژه مالیک هنوز زنده است: «در این لحظه دقیقاً در اتاق تدوین است و فیلمبرداری به پایان رسیده. بازیگران شگفت‌انگیزی داریم. یکی دیگر از پروژه‌های مالیک است که در چند کشور مختلف فیلمبرداری شده. از نظر تولید، دستاورد فوق‌العاده‌ای است. تری از کارش تا اینجا خیلی راضی است اما هنوز چیزی اعلام نشده.»

«مارک رایلنس» بازیگر نقش شیطان در این فیلم پیش‌تر به نشریه مجارستانی «آر‌تی‌ال» گفته بود:‌ «امیدوارم که تری بالأخره فیلم را کامل کند. مثل یک شراب یا ویسکی عالی است؛ با گذر زمان بهتر می‌شود. ترنس شتاب‌زده نمی‌شود. برای او داستان خیلی مهمی است.»

رایلنس در ادامه از تجربه بازی در نقش شیطان می‌گوید: «آنجا در نقش شیطان ایستاده بودم، با ۲۸ صفحه مونولوگ که از ذهنم می‌گذشت، در حالی که مسیح به ندرت سخنی به زبان آورده بود. بیشتر اوقات، در نقش شیطان مسیح را همراهی می‌کردم؛ موقعیتی برای بحث‌های طولانی نیست. در زمان فیلمبرداری، فرصتی برای تمرین نیست، فرصتی برای گفت‌وگوهای طولانی وجود ندارد. به بوکسوری شبیه است که فقط روی ورود به رینگ تمرکز می‌کند. بحث پیرامون تاریخ مجارستان در چنان لحظاتی کمک نمی‌کند. به‌ویژه در فیلمی از «ترنس مالیک» که همه‌چیز در خطر است.»

این فیلم فصل‌هایی از زندگی مسیح را روایت خواهد کرد و بر اساس گزارش‌های غیررسمی، «هبوط به دوزخ» یکی از مثل‌های مسیح است که در فیلم به تصویر کشیده می‌شود.

«گزا روریگ» بازیگر و شاعر مجارستانی در نقش مسیح، «مارک رایلنس» در نقش شیطان، «لیلا حاتمی» در نقش مریم مجدلیه، «مکرم خوری» بازیگر فلسطینی در نقش یونس، «متیو خونارتس» در نقش پطرس، «فیلیپ آردیتی» در نقش هوشع، «نبیل الوهابی» در نقش استفانوس، «ایدن ترنر» در نقش سنت اندرو، «کان اونیل» در نقش خنوخ، «جوزف مال» در نقش شائول یا طالوت، «کارل رودن» در نقش ممونا، «مارتین مک‌کان» در نقش مارسلوس، «سارا سوفی بوسنینا» در نقش کلودیا، «لایتیتیا ایدو» در نقش آنا، «علی سلیمان» در نقش کلیوپاس، «شادی ماری» در نقش اشیر، «سلیم بیرقدار» در نقش جاناتان، «اوری فایفر» در نقش اخزیا ششمین پادشاه اسرائیل، «سلوا راسالینگام» در نقش یربعام نخستین پادشاه اسرائیل، «توفیق برهوم» در نقش جان، «سباستیانو فیلوکامو» در نقش برادر بزرگ‌تر ضال، و «بن کینگزلی»، «جوزف فاینز»، «داگلاس بوث»، «سارا گرین»، «متیو کاسوویتس»، و «همایون ارشادی» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود.

کاسوویتس در مصاحبه دیگری با یک رادیوی فرانسوی فاش کرده است که مالیک روزی پنج ساعت و در مجموع ۳ هزار ساعت فیلم برای «راه باد» ضبط کرده است. او می‌گوید این فیلم بیشتر درباره شخصیت پطرس با بازی خونارتس است و او نقش یوحنا را در چند صحنه کوتاه بازی کرده است. در یکی از این صحنه‌ها، یوحنا به مسیح تشر می‌زند که دست از کشیدن ماریجوانا بردارد و در چراندن گوسفندان به مادرش کمک کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید