news-background
news-background

آماندا ابینگتون بازیگر Sherlock پس از متهم شدن به تراجنسیت‌ستیزی حساب توییترش را حذف کرد

بازیگر «شرلوک» پس از متهم شدن به «تراجنسیت‌ستیزی» شبکه اجتماعی توییتر را ترک کرد.

«آماندا ابینگتون» بازیگر سریال «شرلوک» (Sherlock) پس از آنکه انتخاب شدنش برای فصل جدید «بیا سخت برقص» (Strictly Come Dancing) بی‌بی‌سی به حاشیه کشیده شد، شبکه اجتماعی توییتر را ترک کرد.

ابینگتون یکی از اولین سلبریتی‌هایی بود که برای فصل بیست و یکم «بیا سخت برقص» انتخاب شد اما به سرعت به «تراجنسیت‌ستیزی» متهم شد. او در گذشته پیرامون زنان تراجنسیتی اظهار نظر کرده و در سال ۲۰۰۲ در فیسبوک نوشته بود: «نمی‌توانید آلت مردانگی داشته باشید و خودتان را زن بنامید.» او در ماه مارس از ویدیوی حرکات جنسی یک درگ در مقابل کودکان انتقاد کرده بود.

او در اینستاگرام به این اعتراضات واکنش نشان داده و می‌نویسد در فیسبوک حرف‌هایی «احمقانه» و «ناآگاهانه» زده است: «متأسفم اگر احساس می‌کنید به خاطر توییتی که درباره یک نمایش درگ ارسال کردم باید برنامه «سخت برقص» را تحریم کنید. من تراجنسیت‌ستیز نیستم، حامی قطعی جامعه قانونی افراد تراجنسیتی هستم. همیشه بوده‌ام.»

ابینگتون اضافه می‌کند که امروز بیش از هر زمان دیگری باید «مراقب» یکدیگر باشیم: «آن بیرون به‌شدت سمی است. وحشتناک است.» او به دنبال‌کنندگانش در اینستاگرام می‌گوید می‌گوید: «تحقیقاتم را کرده‌ام و امروز خیلی آگاه‌تر شده‌ام.»

در سال‌های اخیر اظهارات «جی.‌کی. رولینگ» نویسنده «هری پاتر» درباره حقیقت «زن بودن» او را به دردسر انداخته بود. این هفته گزارش شد که «موزه فرهنگ عامه» به خاطر اظهارات رولینگ تمامی آثار او را برچیده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۳۹

عجب مسخره‌بازی است:/

نمایش اسپویل