news-background
news-background

پل روبنز بازیگر و کمدین آمریکایی درگذشت

روبنز با شخصیت «پی-وی هرمن» شناخته می‌شد.

«پل روبنز» بازیگر، کمدین، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی که بیشتر با شخصیت «پی-وی هرمن» شناخته می‌شد در ۷۰ سالگی و پس از مبارزه با سرطان درگذشت.

روبنز که در سال ۱۹۵۲ در نیویورک متولد شده بود، در دهه ۱۹۸۰ «نمایش پی-وی هرمن» (Pee-wee Herman Show) را روی صحنه برد که بعدها اچ‌بی‌او از آن یک برنامه تلویزیونی پربیننده ساخت. این شخصیت به سرعت به یک نماد فرهنگی تبدیل شد و روبنز در مکان‌های عمومی و مصاحبه‌ها در این نقش بازی می‌کند.

«تیم برتون» در سال ۱۰۸۵ فیلم بلند «ماجراجویی بزرگ پی-وی» (Pee-wee's Big Adventure) ساخت که با دنباله «نمایش بزرگ پی-وی» (Big Top Pee-wee) در سال ۱۹۸۸ به کارگردانی «رندال کلایسر» ادامه پیدا کرد. روبنز از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰ در برنامه خردسالان «تماشاخانه پی-وی» (Pee-wee's Playhouse) شبکه سی‌بی‌اس این نقش را تکرار کرد.

روبنز در ژوئیه سال ۱۹۹۱ به جرم برهنه شدن در یکی از سینماهای ایالت فلوریدا که فیلم‌های پورنوگرافی اکران می‌کرد بازداشت شد. این بازداشت باعث شد او تا سال ۱۹۹۹ از چند پروژه بزرگ کنار گذاشته شود. در دهه بعد، روبنز در سریال‌هایی چون «فهرست سیاه» (The Blacklist) و «۳۰ راک» (30 Rock) نقش‌های کوتاهی بازی کرد و در سال ۲۰۱۰ «نمایش پی-وی هرمن» را در برادوی داشت. او در سال ۲۰۱۶ فیلم «تعطیلات بزرگ پی-وی» (Pee-wee's Big Holiday) را برای نتفلیکس ساخت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید