news-background
news-background

تصاویر پشت صحنه «موجودات جادویی» Snow White جعلی است

به‌روزرسانی: سخنگوی دیزنی در مصاحبه با «دیلی بیست» تأیید کرده است که تصاویر منتشر شده در «دیلی میل» جعلی‌اند: «تصاویر جعلی‌اند و از فیلم ما نیستند.در تلاشیم «دیلی میل» را به راضی به انتشار اصلاحیه کنیم.»

پیش‌تر: تصاویر پشت صحنه جدید از بازسازی لایو-اکشن «سفید برفی» (Snow White) دیزنی «ریچل زگلر» برای اولین بار در کنار هفت همراهی نشان می‌دهد که انتظار می‌رفت مانند داستان کلاسیک «سفید برفی» برادران گریم هفت کوتوله باشند اما در عوض از نژادها و اندازه‌های گوناگونند.

زگلر در این تصاویر با لباس نمادین زرد و آبی و شنل قرمز خود دیده می‌شود در حالی که گروهی از همراهان با لباس‌های رنگارنگ به دنبالش می‌روند و ابزاری در دست دارند. این تصاویر در بدفوردشیر ضبط شده و «دیلی میل» آن‌ها را منتشر کرده است.

دیزنی اعلام کرده است که «موجودات جادویی» با هفت کوتوله قصه جایگزین می‌شوند. این تغییر با انتقاد جنجالی «پیتر دینکلیج» بازیگر «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) از بازسازی صورت گرفت.

دینکلیج در مصاحبه با پادکست «مارک مارون» گفته بود: «از یک جهت پیشرفت کرده‌اید اما هنوز می‌خواهید آن داستان واپسگرایانه لعنتی در مورد هفت کوتوله که در یک غار با هم زندگی می‌کنند را روایت کنید، چه غلطی می‌کنید، دوستان؟ آیا از جایگاهم برای پیشرفت در این زمینه استفاده نکرده‌ام؟ به گمانم به اندازه کافی صدایم شنیده نشده. نمی‌دانم چه استودیویی می‌خواهد این فیلم را بسازد اما بسیار افتخار می‌کردند. به بازیگران و افرادی که تصور می‌کردند کار درستی انجام می‌دهند احترام می‌گذارم. اما می‌گویم، دارید چه می‌کنید؟»

سخنگوی دیزنی در واکنش به این انتقاد به «ورایتی» گفت: «برای جلوگیری از تقویت کلیشه‌های فیلم انیمیشن اصلی، رویکرد متفاوتی به این هفت شخصیت خواهیم داشت و با اعضای جامعه کوتاه‌قامتان مشورت می‌کنیم. با تولید فیلم پس از طی شدن پیش-تولید طولانی جزئیات بیشتری منتشر خواهیم کرد.»

انتخاب زگلر لاتین تبار برای نقش «سفید برفی» نیز با انتقادهایی مواجه شده بود. او در واکنش به این انتقادات گفته بود: «مردم شوخی می‌کنند و می‌گویند سفید برفی ما ملاحظات سیاسی را رعایت کرده... بله، رعایت کرده – چون لازم بود رعایت کند. نسخه ما داستانی پرنشاط است درباره زن جوانی که عملکردش فراتر این تصور است که «شاهزاده من یک روز می‌آید.»»

«مارک وب» برای کارگردانی بازسازی لایو-اکشن «سفید برفی» انتخاب شده که «مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز» (The Amazing Spider-Man) را در کارنامه دارد. «گل گدوت» برای بازی در نقش «ملکه بدجنس» فیلم «سفید برفی» ظاهر خواهد شد.

دیزنی در سال‌های اخیر پیش از پخش بعضی از فیلم‌ها از جمله «گربه‌های اشرافی» (The Aristocats)، «پیتر پن» (Peter Pan) و «دامبو» (Dumbo) هشدارهایی درباره محتوای نژادستیزانه درج کرده است. دیزنی برای این انیمیشن هشدار می‌دهد که یک صداپیشه مرد سفید الفاظی چنینی توهین‌آمیزی را هنگام نواختن پیانو با چوب غذاخوری به زبان می‌آورد.

بازسازی «سفید برفی» دیزنی در حال حاضر قرار است مارس ۲۰۲۴ اکران شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید