news-background
news-background

اهدای «گوی بلورین» به راسل کرو در جشنواره کارلووی واری: هرچه پیرتر می‌شوم سینما را عمیق‌تر درک می‌کنم

بازیگر «گلادیاتور» در شب افتتاحیه جشنواره کارلووی واری پنجاه و هفتم حضور پیدا کرد.

«راسل کرو» در شب افتتاحیه پنجاه و هفتمین دوره جشنواره کارلووی واری کشور جمهوری چک روی صحنه رفت و سخنرانی دلگرم‌کننده‌ای داشت. «یرژی بارتوشکا» بازیگر اهل چک هفتاد و شش ساله که حضورش در این شب قطعی نبود مهمان دیگر افتتاحیه بود.

در شب اول یک جایزه «گوی بلورین» به «آلیسیا ویکاندر» بازیگر «فتنه‌انگیز» (Firebrand) و جایزه‌ای دیگر به «راسل کرو» اهدا شد. ویکاندر که در این فیلم نقش همسر هنری هشتم را بازی کرده می‌گوید: «دریافت این جایزه باعث افتخار من است، تعریف این جشنواره را از دوستان و همکارانم در طول سالیان گذشته شنیده بودم.» او که برای فیلمبرداری «یک رابطه سلطنتی» (A Royal Affair) مقابل «مدس میکلسن» به جمهوری چک سفر کرده اضافه می‌کند: «و خیلی خوشحالم که به این کشور برگشته‌ام، جایی که اتفاقاً مسیر حرفه‌ای بین‌المللی من آغاز شد.»

کرو بر خلاف ویکاندر اعتراف می‌کند که جشنواره کارلووی واری برای او تازگی دارد: «باید راستش را بگویم. تا همین اواخر از وجود این جشنواره آگاهی نداشتم. در جشنواره‌های فیلم زیادی بوده‌ام که کاملاً بی‌نظم و یکسره ناخوشایندند. اما باید به برگزارکنندگان این جشنواره تبریک بگویم، مثل ساعت کار می‌کند، همه‌چیز به وقتش.»

بازیگر «گلادیاتور» (Gladiator) و «ذهن زیبا» (A Beautiful Mind) و «نوح» (Noah) در ادامه از دوران بازیگری خود می‌گوید: «ماجرای من و کارنامه‌ام این است که من بازیگری را در شش سالگی شروع کردم. اولین سریال تلویزیونی من در سال ۱۹۷۰ پخش شد و از سال ۱۹۸۹ شروع به بازی در فیلم‌های بلند کردم. خوشبختانه، هنوز از اینکه به سر کار بروم خوشحال می‌شوم. لذت می‌برم از اینکه هر روز بیدار شوم و به صحنه‌ای فکر کنم که پیش روی من است. و معتقدم علتش این است که بازی در نقش‌هایی را می‌پذیرم که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنم. بنابراین هرگز ساعت ۴ صبح با این فکر بیدار نشده‌ام که چرا اینجا هستم. همیشه می‌دانستم که چرا کار می‌کنم. و رابطه من با سینما؟ هرچه پیرتر می‌شوم، عمیق‌تر می‌شود؛ عشق من به سینما و ظرفیت‌هایش، اینکه چگونه می‌تواند آموزش دهد و هیجان‌انگیز باشد. عمیق و عمیق‌تر می‌شود. باید به یاد داشت – خطاب به همه فیلمسازان حاضر – برای ایجاد تغییر یک صدا لازم است. پس آن صدا را مال خود کنید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید