news-background
news-background

آلن آرکین بازیگر برنده اسکار Little Miss Sunshine در ۸۹ سالگی درگذشت

بازیگر برنده اسکار «میس سانشاین کوچک» در ۸۹ سالگی از دنیا رفت.

«آلن آرکین» بازیگر برنده اسکار فیلم «میس سانشاین کوچک» (Little Miss Sunshine) در ۸۹ سالگی درگذشت. پسران او آدام، متیو و آنتونی با انتشار بیانیه مشترکی درگذشت پدرشان را تأیید کرده‌اند.

آرکین در سال ۱۹۶۶ اولین فیلم بلندش «روس‌ها دارند می‌آیند» (Russians Are Coming) را بازی کرد و دو سال بعد با فیلم «قلب یک شکارچی تنهاست» (The Heart Is a Lonely Hunt) و نقش «جان سینگر» ناشنوا مخاطبین را به تحسین واداشت.

او در سال ۲۰۰۶ برای بازی در نقش یک پدربزرگ هروئینی در فیلم «میس سانشاین کوچک» برنده اسکار شد. آرکین در ۷۲ سالگی یکی از سالخوردترین برندگان اسکار در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل بود. او چهارمین نامزدی اسکارش را بازی در فیلم «آرگو» (Argo) به دست آورد.

آرکین در سال ۲۰۱۴ به «رابرت آزبورن» گفته بود: «دو کارگردان [جاناتان دیتون و والری فاریس] نمی‌خواستند این نقش را به من بدهد برای آن خیلی جوان و سرزنده بودم. روش خوشایندی است برای به دست نیاوردن یک نقش. اما پس از شش ماه نتوانستند کسی را پیدا کنند و گفتند: «شاید به آلن آرکین برگردیم.» تا آن زمان پیر شده بودم.»

«تا تاریکی صبر کن» (Wait Until Dark) در سال ۱۹۶۵، «تبصره ۲۲» (Catch-22) در سال ۱۹۷۰ و «ادوارد دست‌قیچی» (Edward Scissorhands) در سال ۱۹۹۰ دیگر فیلم‌های‌اند که از آرکین به جا مانده‌اند. او اخیراً در سریال «متد کمینسکی» (The Kominsky Method) نتفلیکس ظاهر و نامزد امی شده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید