news-background
news-background

زیان ۸۹۰ میلیون دلاری دیزنی با هشت فیلم اخیرش از جمله Little Mermaid

دیزنی نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار با هشت فیلم زیان مالی به وجود آورده است.

بر اساس یک برآورد تازه، استودیوی دیزنی با هشت فیلم از جمله بازسازی لایو-اکشن «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) ۸۹۰ میلیون دلار از دست داده است. دیزنی می‌توانست با انتشار این فیلم‌ها در پلتفرم استریم دیزنی+ به جای سالن‌های سینما جلوی ضرر را بگیرد.

کانال یوتیوب «والیانت رنیگید» که فروش گیشه را تحلیل می‌کند گزارش داده است که بلاکباسترهای اخیر دیزنی در واقع یا زیان‌ده شده‌اند و یا به سختی هزینه تولید را جبران کرده‌اند هرچند برخی رسانه‌ها از آن‌ها به عنوان موفقیت تجاری یاد می‌کنند.

«پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (Black Panther: Wakanda Forever)، «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder)، «مرد-مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا» (Ant-man and the Wasp: Quantumania) و «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. 3) از جمله این فیلم‌ها شمرده شده‌اند در حالی که دو عنوان انیمیشن «دنیای عجیب» (Strange World) و «لایت‌یر» (Lightyear) به روشنی به شکست تجاری منجر شده‌اند. دو فیلم دیگر «پری دریایی کوچولو» و «بنیادین» (Elemental) هنوز در حال اکران‌اند.

دیزنی ممکن است با «ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones and the Dial of Destiny) که جمعه آینده اکران می‌شود با یک شکست تجاری دیگر مواجه شود. قسمت پنجم این چندگانه با بازی «هریسون فورد» اولین بار در جشنواره کن اکران شد و نقدهای منفی زیادی دریافت کرد.

فیلم «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) در محاسبات این گزارش حذف شده چرا که سرمامه آن را کمپانی «جیمز کامرون» (Lightstorm Entertainment) پیش از ادغام فاکس و دیزنی تأمین کرده است.

در این گزارش می‌آید: «در چنین وضعی قرار داریم. تمامی تصمیمات کمپانی والت دیزنی نه تنها از لحاظ هنری، بلکه در کانال‌های پخش اشتباه است.»

«باب ایگر» مدیر عامل دیزنی پس از سال فاجعه‌بار ۲۰۲۲ و کاهش ۴۴ درصدی سهام کمپانی ۷ هزار نیرو در سراسر دنیا را تعدیل کرد. سیاست‌های «ووک» دیزنی در سال‌های اخیر از جمله پذیرش تراجنسیت‌گرایی در محصولاتی که کودکان را هدف می‌گیرد، در این بحران مالی بی‌تأثیر نبوده است.

انیمیشن «بنیادین» پیکسار که نقدهای منفی زیادی دریافت کرده اولین شخصیت «نا-دوگانه» استودیو را معرفی می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۹

به طور کامل حقشونه ابرشرکت هایی که زبان دلسوزانه طرفداران رو نمیفهمن، باید با زبان خودشون یعنی پول حالیشون کرد که دارن به ترکستان میرن :)

نمایش اسپویل