news-background
news-background

پکستون وایت‌هد بازیگر سریال Friends درگذشت

وایت‌هد در ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

«پکستون وایت‌هد» بازیگر انگلیسی تئاتر که در سریال «دوستان» (Friends) نقش‌آفرینی کرده بود در ۸۵ سالگی درگذشت. «چارلز وایت‌هد» تأیید کرده است که پدرش در یکی از بیمارستان‌های آرلینگتون ویرجینیا از دنیا رفته است.

وایت‌هد در سریال «دوستان» نقش «آقای والتهام» رئیس «ریچل گرین» با بازی «جنیفر انیستون» را ایفا کرده بود. او در سیت‌کام‌های دیگری چون «فریژر» (Frasier)، «کارولاین در شهر» (Caroline in the City) و «الن» (Ellen) نقش‌آفرینی کرده بود.

وایت‌هد در چندین تئاتر برادوی روی صحنه رفت و برای نمایش «کملات» (Camelot) در سال ۱۹۸۰ نامزد تونی شد. او در خلال سال‌های ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۸ در ۱۶ تئاتر دیگر از جمله «بانوی زیبی من» (My Fair Lady) روی صحنه رفت و در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ و در بیش از ۲۰۰ اجرا نقش «شرلوک هلمز» را بازی کرد.

این بازیگر تا سال ۱۹۸۶ وقتی به «بازگشت به مدرسه» (Back To School) پیوست و نقش «دکتر فیلیپ باربی» را بازی کرد، در فیلم بلندی دیده نشده بود. او در دهه ۱۹۹۰ به سریال کمدی «دیوانه تو» (Mad About You) پیوست.

وایت‌هد در سال ۲۰۱۷ گفته بود: «همه می‌گویند بازی در نقش‌های [کمدی] دشوار است، اما بستگی دارد. یا مهارتش را دارید یا ندارید. فکر می‌کنم برای برخی دشوار باشد. برای من چندان دشوار نیست.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید