news-background
news-background

خالق سریال Black Mirror: اگر نخست وزیر بریتانیا با هوش مصنوعی جایگزین شود اتفاقی نمی‌افتد

پدیدآورنده «آینه سیاه» می‌گوید هوش مصنوعی می‌تواند با «ریشی سوناک» جایگزین شود.

«چارلی بروکر» پدید‌آورنده سریال «آینه سیاه» (Black Mirror) نتفلیکس بار دیگر راجع به هوش مصنوعی اظهار نظر کرده است. این نویسنده ماه گذشته در مصاحبه با «امپایر» گفته بود از این فناوری کمک گرفته تا یکی از اپیزودهای سریال را بنویسد اما از نتیجه «مزخرف» آن راضی نبوده است.

بروکر در مصاحبه با «اسکای نیوز» به این پرسش پاسخ داده است که آیا سیاستمداران بریتانیایی واکنش بسنده‌ای نسبت به هوش مصنوعی نشان می‌دهند یا نه. او به شوخی می‌گوید: «اگر «ریشی سوناک» [نخست وزیر بریتانیا] با هوش مصنوعی جایگزین شده بود، احتمالاً متوجه نمی‌شدم. اتفاقاً شخصیت خوبی است برای پدیدار شدن روی صفحه نمایش مثل سنجاق سخنگویی که در نرم‌افزار مایکروسافت ورد ظاهر می‌شد. بد نیست اگر گاهی «ریشی سوناک» ظاهر شود و بگوید: «می‌بینم که در مورد عملکرد غم‌انگیز دولت می‌نویسی – مایلید به شما کمک کنم؟»»

اپیزود اول از فصل ششم «آینه سیاه» که به تازگی از نتفلیکس پخش شده به موضوع هوش مصنوعی می‌پردازد. بروکر یکی از حامیان اعتصاب نویسندگان است و در تجمعی در لندن حضور پیدا کرده است.

این نویسده به «ورایتی» گفته بود: «نگران معاش هستم و به‌شدت نگران هوش مصنوعی و استفاده از چت‌جی‌پی‌تی و چنین چیزهایی و این مسئله مشخص من را نگران می‌کند و به همین علت اینجا هستم.»

او اضافه کرده بود: «غول را به صورت کامل نمی‌توان به درون چراغ جادو برگرداند، اما به نظر من ابزار مفیدی است برای نویسندگان همان‌گونه که فتوشاپ ابزار مفیدی است برای عکاسان و نگارگران. بنابراین نمی‌دانم. در صلاحیت من نیست که بگویم چطور باید برایش قانون تعیین کرد، و چه توافقی باید صورت بگیرد. اما فکر می‌کنم باید مدیریت شود.»

بروکر در مصاحبه دیگری اعتراف می‌کند که فصل جدید «آینه سیاه» پاسخی به منتقدین است. او در پاسخ به این پرسش که آیا فصل ششم به ژانر وحشت متمایل شده یا نه می‌گوید: «بدون شک، وحشت زیادی در این فصل وجود دارد.» نویسنده اضافه می‌کند که از انتقادها نسبت به فصل پیشین آگاه بوده است: «در پس ذهنم آگاه بودم که برخی گفته بودند: «فصل قبل کمی غیرجدی نبود؟ کمی بیش از حد شادی‌بخش.» خوب، گور پدر شما! ولی به گمانم بی‌اختیار به آن شکل درآمد.» با این حال بروکر می‌گوید اپیزود اول از فصل ششم «آشکارا یکی از طنزترین اپیزودهایی است که ساخته‌ایم.»

«آرون پل»، «کیت مارا»، «آنی مورفی»، و «سلما هایک» از جمله بازیگران فصل ششم که ۱۵ ژوئن از نتفلیکس پخش شد بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید