news-background
news-background

نورین نش بازیگر فیلم Giant در ۹۹ سالگی درگذشت

نش در فیلم‌هایی چون «غول» نقش‌آفرینی کرده بود.

«نورین نش» بازیگر آمریکایی فیلم‌هایی چون «غول» (Giant) و «رنجر تنها و شهر گمشده طلایی» (The Lone Ranger and the Lost City of Gold) در ۹۹ سالگی از دنیا رفت. نش در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ پس از امضای قرارداد با ام‌جی‌ام در چندین «بی مووی» مانند «اسب سرخ» (The Red Stallion)، «کت چهارخانه» (The Checkered Coat) و «شبحی از فضا» (Phantom from Space) نقش‌آفرینی کرد و در سال ۱۹۶۲ از بازیگری بازنشسته شد.

نش که همسر یک مالک باشگاه تنیس در پالم اسپرینگز بود در سریال‌های بسیاری از جمله «لوسی را دوست دارم» (I Love Lucy)، «برنامه چارلز فارل» (The Charles Farrell Show)، و «برنامه ابت و کاستلو» (The Abbott and Costello Show) نقش‌آفرینی کرد.

او در فیلم «جنوبی» (The Southerner) به کارگردانی «ژان رنوار» نقش دختر شخصیت «جی. کارول نایش» و در «غول» نقش «لونا لین» ستاره هالیوود را بازی کرد.

نش در مصابحه با «وسترن کلیپینگز» از تجربه همکاری با «جیمز دین» و «جرج استیونز» گفته بود: «دین طبق معمول زیر لب حرف می‌زد و استیونز دائماً می‌گفت: «برای این فیلمنامه پول زیادی خرج شده. می‌خواهم آن کلمات را بشنوم!» جرج از سبک بازی دین خوشش نمی‌آمد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید