news-background
news-background

میشل یئو: دنباله Everything Everywhere ساخته نمی‌شود

یئو در جشنواره کن می‌گوید دنباله‌ای برای «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» ساخته نخواهد شد.

«میشل یئو» که پس از چند دهه بازیگری با «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All At Once) برنده اسکار شد، می‌گوید بازیگران آسیایی مدت زیادی فراموش شده بودند اما به آینده امیدوار است.

یئو در کن به یاد می‌آورد که ۲۰ سال قبل با «ببر خیزان، اژدهای پنهان» (Crouching Tiger, Hidden Dragon) به کن سفر کرده است. او می‌گوید «کاملاً واضح است» که هالیوود در آن زمان آماده تقدیر از بازیگران آسیایی نبوده. آن فیلم به کارگردانی «انگ لی» در گیشه موفق بود و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و ۱۰ نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را نیز به دست آورد اما هیچ‌یک از بازیگران نامزد این جایزه نشدند.

یئو می‌گوید: «بازیگران آسیایی خیلی خوب زیادی بودند، فیلم‌های چینی خیلی خوبی که در آن زمان بیرون می‌آمد. اما اگر به فیلم‌هایی نگاه کنید که این‌جا در کن نامزد می‌شدند و جایزه دریافت می‌کردند، بسیار به ندرت به ویژه در اسکار برنده می‌شدند... بهترین کارگردان، بهترین فیلم و همه را نامزد می‌کردند. این سؤال پیش می‌آید که چطور بدون بازیگر به آن‌جا می‌رسید؟ بنابراین کمی عجیب بود.»

یئو اضافه می‌کند: «وقتی «ببر خیزان» اکران شد، مردم می‌گفتند: «هیچ‌کس در آمریکا این فیلم را نمی بیند چون نمی‌توانند زیرنویس بخوانند.» اما حدس می‌زنید چه شد؟ آمریکایی‌ها زیرنویس‌ها را خواندند.»

یئو می‌گوید موفقیت «همه‌چیز همه‌جا» نشان می‌دهد که قصه‌گویی برای نژادهای مختلف باید پذیرفته شود: «اگر فیلم «آسیایی‌های خرپول» (Crazy Rich Asians) پرفروش نمی‌شد، امروز اینجا ننشسته بودم.»

او تأکید می‌کند که دنباله‌ای برای «همه‌چیز همه‌جا» ساخته نخواهد شد: «دنباله‌ای وجود ندارد. در آن صورت همان فیلم را تکرار می‌کنیم.»

یئو در مراسم اسکار پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن روی صحنه اعلام کرد: «خانم‌ها، بهار جوانی شما هرگز نمی‌گذرد.» بسیاری از بینندگان معتقد بودند که این بخش از اظهارات او کنایه‌ای بوده به «دان لیمن» مجری شبکه سی‌ان‌ان که در ماه فوریه گفته بود «بهار جوانی» یک زن «در بیست، سی یا شاید چهل و چند سالگی» به پایان می‌رسد.

یئو در کن نامی از لیمن نمی‌برد اما تأیید می‌کند که به «یک ژورنالیست» ارجاع داده است چه چنین حرفی زده: «او سعی کرد بگوید که بر اساس گوگل یا چنین چیزی حرف می‌زند. اما آیا ما باید بر اساس قضاوت دیگران زندگی کنیم؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید