news-background
news-background

ناتالی پورتمن: فیلم Léon: The Professional «جنبه‌های چندش‌آوری» دارد

پورتمن از «جنبه‌های چندش‌آور» فیلم «لئون» گفته است.

«ناتالی پورتمن» در مصاحبه جدیدی با «هالیوود ریپورتر» از نقش خود در فیلم «لئون» (Léon: The Professional) گفته و یک بار دیگر تأکید کرده است که در ۱۳ سالگی قربانی نگاه جنسی شده است. او در این فیلم به کارگردانی «لوک بسون» نقش دختر خردسالی به نام ماتیلد را بازی کرد که پس از مرگ خانواده‌اش مدتی با یک آدمکش وقت می‌گذراند.

پورتمن می‌گوید: «هنوز فیلم محبوبی است، و مردم بیش از همه آثار دیگرم در مورد آن با من حرف می‌زنند، و فیلمی است که باعث شهرت من شد. اما وقتی امروز آن را می‌بینید، بی‌اغراق و بدون شک جنبه‌های چندش‌آوری دارد. بنابراین بله، برای من پیچیده است.»

او در مورد متهم شدن بسون به آزار جنسی می‌گوید: «ناگوار است. واقعاً نمی‌دانستم. یک کودک بازیگر بودم. یک کودک بودم. اما نمی‌خواهم چیزی بگویم که تجربه دیگرانی را بی‌اعتبار کند.»

پورتمن در مصاحبه با پادکست «آرمچر اکسپرت» با اجرای «دکس شپرد» در سال ۲۰۲۰ گفته بود پس از آنکه رسانه‌ها او را «هویتی لولیتا-گونه» ترسیم کرده‌اند «سنگرهایی» برای خود بنا کرده است: «در آن سن انسان گرایش جنسی و تمایلات خودش را دارد و می‌خواهد تجربه کند… اما لزوماً احساس امنیت نمی‌کند. شروع می‌کند به بنا کردن سنگرهایی.»

او اضافه کرده بود: «افراد بسیار زیادی این احساس را نسبت به من داشته‌اند که با بزرگسال‌تر شدن، محافظه‌کارتر، به‌شدت جدی‌تر و [نسبت‌ به مسائل جنسی] سخت‌گیر شده‌ام. تعمداً چنین رفتار می‌کنم زیرا در آن صورت احساس امنیت می‌کنم. اگر کسی به شما احترام بگذارد، نگاه ابزاری نخواهد داشت.»

پورتمن در بخش دیگری از مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» وضعیت فعلی جنبش «من هم» (MeToo) را غم‌انگیز می‌خواند: «خیلی خیلی غم‌انگیز بود که جنبش «تایمز آپ» به همین شکل از بین رفت. فکر می‌کنم بسیاری اشتباه کردند، اما اشتباه برای کنشگری مهلک است. باید آنقدر بی‌نقص باشید تا بخواهید تغییری مطلوب خود را ببینید، و نمی‌دانم، شاید با اعتراف به تمام نواقص خودمان به عنوان انسان و گفتن اینکه مردم می‌توانند اشتباه کنند و در عین حال در کاری دیگر ماهر باشند، و کمی خاکستری دیدن مسائل در واقع به ما اجازه دهد تا پیشرفت بیشتری داشته باشیم.»

پورتمن در سال ۲۰۱۸ نیز از این تجارب ناخوشایند گفته و خود را «قربانی تروریسم جنسی» خوانده بود. او امسال فیلم «مه دسامبر» (May December) به کارگردانی «تاد هینز» را در سالن‌های سینما دارد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید