news-background
news-background

باکس آفیس: پیش‌روی Super Mario Bros Movie به سوی فروش جهانی ۷۰۰ میلیون دلاری؛ انیمه Suzume در آمریکا با امتیاز ۹۶ درصد Rotten Tomatoes شروع کرد

«فیلم برادران سوپر ماریو» در سراسر دنیا همچنان می‌تازد.

به‌روزرسانی شنبه: انیمیشن «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros Movie) یونیورسال و ایلومینیشن پس از رکوردشکنی در افتتاحیه، به سمت فروش جهانی ۷۰۰ میلیون دلاری حرکت می‌کند. این فیلم تا یکشنبه این هفته از ۶۵۹ میلیون دلار در تمامی بازارها عبور خواهد کرد. نزدیک به ۳۱۹ میلیون دلار از این فروش از خارج از مرزهای آمریکا به دست آمده است.

«ددلاین» گزارش می‌دهد که این فیلم در دومین هفته اکران در ۷۱ کشور فروش ۲۶۸.۹ میلیون دلاری را ثبت کرده و کاهش ۳۷ درصدی را نسبت به افتتاحیه نشان داده است. «برادران سوپر ماریو» به کارگردانی «آرون هورواث» و «مایکل یلنیچ» هنوز در خاور میانه، کره و ژاپن اکران نشده اما از حالا به ششمین فیلم انیمیشن تاریخ یونیورسال بدل شده و «آواز» (Sing) با ۶۳۴ میلیون دلار و «من نفرت‌انگیز» (Despicable Me) با ۵۴۳.۹ میلیون دلار را پشت سر گذاشته است.

«سوپر ماریو» در بازارهای داخلی فروش ۸۰ میلیون دلاری را در هفته دوم به ثبت رسانده اما تا پایان روز یکشنبه ممکن است با گذر از فروش ۸۵.۹ میلیون دلاری «یخ‌زده ۲» (Frozen II)، بهترین هفته دوم تاریخ فیلم‌های انیمیشن را رقم بزند.

«رنفیلد» (Renfield) با بازی «نیکلاس کیج» و «نیکلاس هولت» و «جن‌گیر پاپ» (The Pope’s Exorcist) با بازی «راسل کرو» دیگر فیلم‌هایی بودند که این هفته در آمریکا اکران شدند تا فروش تمامی فیلم‌ها نسبت به آخر هفته مشابه سال ۲۰۱۹ تا ۲۰ درصد رشد را نشان دهد. فیلم‌های «رنفیلد» و «جن‌گیر پاپ» در حال حاضر به سمت افتتاحیه ۸.۶ و ۷.۵ میلیون دلاری حرکت می‌کنند.

فیلم «جن‌گیر پاپ» با بودجه ۱۸ میلیون دلاری و «رنفیلد» با ۶۵ میلیون دلار تولید شده‌اند. اما یونیورسال «رنفیلد» را ۱۷ روز پس از اکران در دسترس مشترکین پیکاک قرار می‌دهد. امتیاز سینماروها به «جن‌گیر پاپ» و «رنفیلد» به ترتیب ۸۶ و ۷۹ درصد از سوی «پست‌ترک» گزارش شده است. نزدیک به ۳۳ درصد از خریداران بلیت «جن‌گیر پاپ» اروپایی تبار، ۹ درصد آفریقایی تبار، ۳۹ درصد لاتین تبار و ۱۹ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند در حالی که ۴۵ درصد از مخاطبین «رنفیلد» اروپایی تبار، ۲۷ درصد لاتین تبار، ۱۱ درصد آفریقایی تبار، و ۱۷ درصد آسیای تبار و از سایر نژادها بوده‌اند.

این هفته فیلم «ایر» (Air) «مت دیمون» با کاهش فروش ۴۹ درصدی مواجه شد و به ۳۲.۸ میلیون دلار رسید. فیلم «جان ویک ۴» (John Wick 4) از سوی دیگر در هفته چهارم اکران ۷.۳ میلیون دلار فروخته و در رتبه چهارم قرار گرفته است. تازه‌ترین فیلم «کیانو ریوز» تا یکشنبه از فروش داخلی ۱۶۰ میلیون دلاری می‌گذرد.

سونی این هفته فیلم انیمه «سوزومه» (Suzume) را در ۲۱۷۰ سالن سینما در آمریکای شمالی اکران کرد و به فروش ۵ میلیون دلاری رسید. این فیلم از سینماروها امتیاز ۸۹ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده و ۷۲ درصد از مخاطبین دیدنش را توصیه کرده‌اند. بیش از شصت درصد از خریداران بلیت مرد، ۴۰ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله و ۴۲ درصد ۲۵ تا ۳۴ ساله‌اند در حالی که ۳۱ درصد از مخاطبین اروپایی تبار، ۲۵ درصد لاتین تبار، ۸ درصد آفریقایی تبار و ۳۶ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند. «سوزومه» در چین ۱۰۵ میلیون دلار و در کره جنوبی ۳۵ میلیون دلار فروخته و در سراسر دنیا به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در حال حاضر از مجموع ۷۸ نقد امتیاز ۹۶ درصد منتقدین و از بیش از ۲۵۰ نقد امتیاز ۹۹ درصد مخاطبین را در «راتن تومیتوز» دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید