news-background
news-background

Everything Everywhere All at Once با عبور Lord of the Rings پرافتخارترین فیلم تاریخ شد

بر اساس محاسبات «آی‌جی‌ان» فیلم «همه‌چیز همه‌جا» پرافتخارترین فیلم تاریخ است.

فیلم کمدی و اکشن «همه‌چیز همه‌جا همزمان» (Everything Everywhere All at Once) به کارگردانی «دنیل کوان» و «دنیل شاینرت» بر اساس محاسبات «آی‌جی‌ان» پرافتخارترین فیلم تاریخ سینما لقب گرفته است. این فیلم در فصل اهدای جوایز ۱۵۸ مرتبه برنده شده و بالاتر از «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» (The Lord of the Rings: The Return of the King) «پیتر جکسون» ایستاده است.

«آی‌جی‌ان» تمامی مراسم اهدای جوایز و افتخارات فیلم «دنیل‌ها» از جمله گلدن گلوب، «اتحادیه بازیگران»، «ایندیپندنت اسپیریت» و «انتخاب منتقدین» را در این فصل محاسبه کرده و به این نتایج رسیده است. در گزارش این وبسایت آمده است که طبیعتاً بعضی از جوایز وارد این محاسبه نشده‌اند اما در آن صورت هم «همه‌چیز همه‌جا» با ۳۳۶ جایزه و ۶۹۱ نامزدی نسبت به ۲۱۳ جایزه و ۳۳۷ نامزدی «بازگشت پادشاه» پیشتازی می‌کند.

در این گزارش یادآوری شده است: «در طول دو دهه‌ای که از انتشار «بازگشت پادشاه» می‌گذرد، شمار زیادی از تشکیلات، حلقه‌های منتقدین، و وبسایت‌ها شروع به تجلیل از فیلم‌ها و اهدای جایزه کرده‌اند.»

«آی‌جی‌ان» در نهایت فقط تشکیلاتی را در محاسباتش وارد کرده که از هر دو فیلم تجلیل کرده‌اند. از مجموع ۱۵۲ سازمانی که هر دو فیلم «همه‌چیز همه‌جا» و «بازگشت پادشاه» را نامزد کرده‌اند، فقط ۴۲ مورد به هر دو جایزه داده‌اند. با کاهش این تشکیلات به ۴۵ مورد، «همه‌چیز همه‌جا» باز هم بر «بازگشت پادشاه» غلبه می‌کند.

«میشل یئو»‌ «کی هوی کوان» بازیگران آسیایی تبار «همه‌چیز همه‌جا همزمان» با این فیلم پس از دهه‌ها در هالیوود احیا شدند و جوایز «اتحادیه بازیگران» را دریافت کردند. یئو اولین بازیگر آسیایی تبار تاریخ مراسم «اتحادیه بازیگران» در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول و کوان اولین بازیگر آسیایی تبار این مراسم در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.

«همه‌چیز همه‌جا»‌ امسال نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم است. اسکار نود و پنجم یکشنبه شب آینده برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۵:۲۲

جدی این فیلم چی بود مگه. ی سالاد ک همه چیز رو ریختن توش و معلوم نیست چی میخواد بگه.

نمایش اسپویل
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ۲۳:۰۹

اسکار شده برنامه کمدی سیرک خلیل عقابه مگه هر چی کار عجیب تر بکنن که خاص تر بشن

نمایش اسپویل
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۸:۵۱

خیلی فیلم خوب و قشنگ و فانی هست ولی نه دیگه در این حد :)))

نمایش اسپویل