news-background
news-background

ریچارد بلزر بازیگر سریال Law & Order درگذشت

بلزر در هشت سریال نقش «کارآگاه جان مانچ» را بازی کرده بود.

«ریچارد بلزر» بازیگر سریال «نظم و قانون» (Law & Order: SVU) در نقش «کارآگاه جان مانچ» در ۷۸ سالگی درگذشت. بلزر که دوران حرفه‌ای خود را به عنوان یک استند-آپ کمدین آغاز کرد، در هشت سریال از جمله «نظم و قانون» نقش «جان مانچ» را بازی کرده بود.

«بیل شفت» دوست قدیمی بلزر تأیید کرده است که بازیگر یکشنبه این هفته در جنوب غربی فرانسه از دنیا رفته است: «او مشکلات جسمانی بسیاری داشت و آخرین جمله‌اش این بود: «گور پدرت، حرامزاده.»»

بلزر اولین فیلم بلندش را در سال ۱۹۷۴ تجربه کرد (The Groove Tube) و در اولین سال‌های برنامه «اجرای زنده شنبه شب» (Saturday Night Live) با «هالک هوگان» همکاری کرد. او در سال ۱۹۹۳ برای اولین بار با «قتل» (Homicide: Life on the Street) به دنیای «نظم و قانون» پیوست.

مانچ که یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های پلیس تلویزیون آمریکا دانسته می‌شود از یک کارآگاه واقعی اهل بالتیمور الهام گرفته شده که به تئوری‌های توطئه معتقد بود.

«بری لوینسون» تهیه‌کننده «نظم و قانون» پیش‌تر در کتاب «مصاحبه‌ها: تاریخچه شفاهی تلویزیون» گفته بود که اولین بار با دیدن مصاحبه بلزر با «هاوارد استرن» به او علاقه‌مند شده است: «از ریتم حرف زدن او خوشم آمد. و این‌گونه بود که اتفاق افتاد.»

بلزر در هفت فصل سریال «قتل» ان‌بی‌سی نقش‌آفرینی کرد و پس از آن به «نظم و قانون» ملحق شد. او در کتاب «نظم و قانون» گفته بود: «وقتی «قتل» کنسل شد، در فرانسه بودم و همسرم گفت: «بیا یک بطری شامپاین باز کنیم و جشن بگیریم: هفت سال این نقش را بازی کردی.» و بعد به یاد می‌آورم که «بنجامین برت» از «نظم و قانون» جدا شد، و من با مدیر برنامه‌هایم تماس گرفتم و گفتم: «با «دیک ولف» [نویسنده و تهیه‌کننده] تماس بگیر – شاید مانچ بتواند همکار [کارآگاه لنی] بریسکو شود.» چون برای کراس‌اور همکاری کرده بودیم. دیک گفته بود: «چه ایده خوبی، اما من «جسی مارتین» را انتخاب کرده‌ام.»»

با این حال، ولف اسپین‌آف دیگری برای «نظم و قانون» با تمرکز بر جنایات جنسی می‌سازد و مانچ را برای آن سریال می‌خواهد. وقتی «نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه» در سپتامبر سال ۱۹۹۹ آغاز می‌شود، مانچ از بالتیمور به نیویورک نقل مکان کرده و با «کارآگاه الیویا بنسون» با بازی «ماریسکا هارگیتی» همکاری می‌کند.

بلزر سابقه بازی در سریال‌های دیگری چون «پرونده‌های مجهول» (The X-Files)، «۳۰ راک» (30 Rock) و «شنود» (The Wire) را داشت و چندین کتاب تألیف کرده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید