news-background
news-background

ادریس البا: خودم را یک «بازیگر سیاه» نمی‌دانم

البا توضیح می‌دهد که چرا دیگر خودش را یک «بازیگر سیاه» نمی‌داند.

«ادریس البا» در مصاحبه با مجله «اسکوایر» می‌گوید دیگر خودش را یک «بازیگر سیاه» نمی‌داند چرا که این تصور «من را محدود می‌کند.»

البا که به زودی در فیلم «لوتر: خورشید سقوط کرده» (Luther: The Fallen Sun) دیده خواهد شد، می‌گوید به این درک رسیده است که باید اقدامی هرچند ناچیز صورت داد: «باید رشد کنیم. باید.»

او اضافه می‌کند که ممکن است در انجام برخی اقدامات تنها باشد اما میراثی است که برای آیندگان به جا می‌گذارد: «تا اینکه دیگران، کودکان سیاه، و نیز سفیدی که در شرایطی مانند من رشد کردند بتوانند ببینند که کودکی اهل کنینگ تون به جایی رسیده که من رسیدم. شدنی است.»

البا در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید آثار خودش را تماشا نمی‌کند: «مگر اینکه مجبور باشم. علاقه‌مند نیستم. تجربه‌اش کرده‌ام. مایه گذاشته‌ام. اگر به یک مراسم افتتاحیه بروم، این احتمال وجود دارد که در نزدیکی خروجی بنشینم و به محض اینکه بتوانم...»

البا می‌گوید: «هرچند در انگلستان متولد شدم، اما اولین فرهنگی که تجربه کردم سی‌یرا لئونی بود. غذا، محیط، موسیقی، لباس‌ها، واکنش نسبت به آب‌وهوا. تمامی تجاربم در ابتدا به غرب آفریقا تعلق داشت، سپس فرهنگ بریتانیایی. انگلیسی بودن را دوست دارم، فرهنگ اینجا را دوست دارم، اینجا بزرگ شده‌ام، در انگلستان مرد شدم، به‌شدت وابسته‌اش هستم. اما در عین حال، فرهنگ دیگری دارم که آفریقایی است، مشخصاً سی‌یرا لئونی.»

«لوتر: خورشید سقوط کرده» ۱۰ مارس از نتفلیکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید