news-background
news-background

واکنش میا گاث به غفلت اسکار از فیلم Pearl و ژانر وحشت: «سیاسی است»

گاث می‌گوید بی‌توجهی آکادمی به «پرل» اتفاقی سیاسی است.

نامزدهای اسکار نود و پنجم این هفته معرفی شدند تا یک بار دیگر ثابت شود رأی‌دهندگان آکادمی میانه‌ای با ژانر وحشت ندارند. فیلم «نه» (Nope) «جردن پیل» در هیچ بخشی نامزد نشد و اثری از دو فیلم «ایکس» (X) و «پرل» (Pearl) «تی وست» با بازی «میا گاث»‌ به چشم نمی‌خورد. گاث برای بازی در «پرل» نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد اما با توجه به سابقه بی‌میلی آکادمی به فیلم‌های ژانر وحشت، او هیچ‌گاه مدعی جدی نامزدی اسکار دانسته نمی‌شد.

گاث در مصاحبه جدیدی با «جیکس تیکس» به این بی‌توجهی واکنش نشان داده و می‌گوید: «فکر می‌کنم خیلی سیاسی است. کاملاً بر اساس کیفیت یک پروژه تصمیم‌گیری نمی‌شود. مسائل زیادی دخیل است و آشپزهای زیادی در آشپزخانه وجود دارند وقتی بحث نامزدها در میان باشد. شاید نباید این حرف را بزنم، اما به نظرم واقعیت است. فکر می‌کنم بیشتر مردم می‌دانند.»

گاث اضافه می‌کند: «تغییر ضروری است. جهشی باید صورت بگیرد اگر بخواهند طیف وسیع‌تری از عموم را درگیر کنند. به نظر من [نامزد کردن فیلم‌های ژانر وحشت] مفید خواهد بود.»

آکادمی در سال‌های گذشته از چند فیلم در ژانر وحشت تجلیل کرده است. «سکوت بره‌ها» (The Silence of the Lambs) برنده اسکار بهترین فیلم شده و «برو بیرون» (Get Out) «جردن پیل» اسکار بهترین فیلمنامه اریجینال را دریافت کرده است. «حس ششم» (The Sixth Sense) نیز نامزد اسکار بهترین کارگردانی بوده است.

«مارتین اسکورسیزی» یکی از ستایش‌کنندگان «پرل» پیش‌تر گفته بود: «فیلم‌های «تی وست» یک نوع انرژی دارند که این روزها بسیار نادر است، و از عشق خالص و غلیظ به سینما نشأت می‌گیرد. در هر قاب می‌توان احساسش کرد. «پرل» که پیش‌درآمدی برای «ایکس» است و با ویژگی‌های سینمایی کاملاً متفاوتی ساخته شده (به ملودرام‌های اسکوپ رنگی دهه ۱۹۵۰ فکر کنید)، یک فیلم ۱۰۲ دقیقه‌ای ناب، مسحورکننده و عمیقاً – واقعاً عمیق – تکان‌دهنده است. وست و همکار و الهه‌اش «میا گاث» می‌دانند که چگونه با مخاطب بازی کنند…»

گاث و وست سه‌گانه خود را با «مکسین» (MaXXXine) کامل می‌کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ بهمن ۱۴۰۱ ۲۱:۱۲

واقعا درست میگه.بازی خود میا گاث عالی بود

نمایش اسپویل