news-background
news-background

میشل یو با Everything Everywhere All at Once برنده گلدن گلوب شد؛ احساساتی شدن کی هوی کوان با دریافت جایزه

بازیگران «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» برنده گلدن گلوب شدند.

«کی هوی کوان» در هشتادمین مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب با فیلم «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All at Once) برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد. او که اولین نامزدی گلدن گلوب کارنامه‌اش را دریافت کرده بود روی صحنه هنگام سخنرانی احساساتی شد و از «استیون اسپیلبرگ» قدردانی کرد که دهه‌ها قبل او را به عنوان یک بازیگر کودک در «ایندیانا جونز» (Indiana Jones and the Temple of Doom) انتخاب کرده بود.

کوان می‌گوید: «به گونه‌ای تربیت شدم که فراموش نکنم از کجا آمده‌ام، و همیشه به یاد داشته باشم که چه کسی اولین فرصت را به من داد. خیلی خوشحالم که استیون اسپیلبرگ امشب اینجاست. وقتی بازیگری را در کودکی و با «ایندیانا جونز» آغاز کردم، احساس می‌کردم خیلی خوش‌شانس هستم که انتخاب شده‌ام. وقتی بزرگتر شدم، به این فکر کردم که آیا درست تصور می‌کردم یا نه، آیا به بخت ارتباطی داشته یا نه. تا سال‌ها می‌ترسیدم که چیزی برای ارائه نداشته باشم. صرف نظر از هر کاری که می‌کردم، فراتر از آنچه در کودکی به آن دست یافته بودم نمی‌رفتم. خوشبختانه، پس از بیش از ۳۰ سال، دو نفر به یاد من بودند. آن کودک را فراموش نکردند، و به من فرصت دادند دوباره تلاش کنم.»

کوان دومین بازیگر آسیایی تباری است که در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برنده گلدن گلوب می‌شود. او ادامه می‌دهد: «هرچه پس از آن اتفاق افتاد باورکردنی نبود. دن کوان و دنیل شاینرت [کارگردانان «همه‌چیز همه‌جا»]، خیلی خیلی سپاسگزارم که کمک کردید پاسخم را بگیرم. فراتر از آنچه تصور می‌‌کردم به من بخشیدید.»

«میشل یو» همبازی کوان در «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» نیز شب گذشته برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در بخش بهترین فیلم کمدی یا موزیکال شد.

یو در حین سخنرانی وقتی صدای بلند شدن موسیقی را به نشانه پایان فرصت حضور روی صحنه شنید با تهیه‌کنندگان مراسم شوخی کرد و گفت: «خفه شوید. می‌توانم شما را کتک بزنم. جدی می‌گویم.»

یو بیش از چهار دهه است که در هالیوود بازیگری می‌کند و در فیلم‌هایی چون «فردا هرگز نمی‌میرد» (Tomorrow Never Dies) و «ببر خیزان اژدهای پنهان» (Crouching Tiger, Hidden Dragon) ظاهر شده است. او می‌گوید: «می‌خواهم اینجا بایستم و به همه‌اش فکر کنم. ۴۰ سال... رهایش نمی‌کنم. وقتی اولین بار به هالیوود آمدم، رؤیایم به حقیقت پیوست... تا اینکه به اینجا آمدم. آمدم و به من گفتند: «تو یک اقلیت هستی.»»

یو سابقه همکاری با «استیون اسپیلبرگ»، «راب مارشال» و «جیمز کامرون» را دارد. او به یاد می‌آورد که با سالخوردگی فرصت‌ها کمتر و کمتر شده‌اند: «فکر می‌کردم: «هی، دست بردار دختر. دوران خیلی خیلی خوبی طی کردی.» اما مانند پایان یک فیلم هالیوودی، او پیشنهاد بازی در «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» را از «دنیل‌ها» دریافت می‌کند: «یک موهبت.»

یو می‌گوید: «از استودیوی ای-۲۴ سپاسگزاری می‌کنم که به این دو فیلمساز سربه‌هوا، و نوابغ فوق‌العاده زیرک و شگفت‌انگیز باور داشت، فیلمسازانی که شهامت نوشتن در مورد یک مادر مهاجر بسیار معمولی و سالخورده و دخترش را داشتند.

یو در این بخش با «آنیا تیلور جوی» برای «منو»، «مارگو رابی» برای «بابل»، «لسلی منویل» برای «خانم هریس به پاریس می‌رود» و «اما تامپسون» برای «موفق باشی لئو گرانده» رقابت کرد.

فیلم «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» در شش بخش از جمله بهترین کمدی یا موزیکال، بهترین کارگردانی و فیلمنامه برای دنیل‌ها، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای کوان و بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای «جیمی لی کورتیس» نامزد گلدن گلوب بود. این فیلم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید