news-background
news-background

هرج‌ومرج و «جنون مطلق» در Megalopolis فرانسیس فورد کاپولا؛ اخراج تمامی اعضای گروه جلوه‌های ویژه

تولید فیلم ۱۲۰ میلیون دلاری «مگالوپلیس» به هرج‌ومرج کشیده شده است.

فیلمبرداری فیلم «مگالوپلیس» (Megalopolis) به کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا»» به هرج‌ومرج کشیده شده است. «هالیوود ریپورتر» از چندین منبع نقل می‌کند که هفته پیش بعضی از عوامل تولید پروژه در آتلانتا از جمله طراح صحنه و کارگردان هنری اخراج شده‌اند. از این گذشته، کاپولا تمامی اعضای گروه جلوه‌های ویژه را نیمه اول ماه دسامبر اخراج کرده است.

بنا بر ادعا منابع نشریه، شرایطی شبیه به فیلم «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now) بر این پروژه حاکم شده و کارگردان ۸۳ ساله از افزایش هزینه‌ها ناراضی است.

«مگالوپلیس» یک پروژه شخصی برای کاپولا به شمار می‌آید و بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری آن را فیلمساز شخصاً و با فروش املاکش در کالیفرنیای شمالی تأمین کرده است. این پروژه در نیمه‌های راه تولید ۸۰ تا ۹۰ روزه است اما منابع نزدیک به «مگالوپلیس» می‌گویند ممکن است فیلمبرداری طبق برنامه پیش نرود.

«هالیوود ریپورتر» می‌نویسد کاپولا از فناوری فیلمبرداری مجازی شبیه به سریال «مندلوری» (The Mandalorian) استفاده کرده اما هزینه‌های این روش فیلمبرداری سر به فلک کشیده است: «[کاپولا] هزینه بسیار بیشتری نسبت به آنچه قصد داشت صرف خواهد کرد. می‌توانید تصور کنید که او تا اینجا چقدر خرج کرده. تمام نکردن پروژه مانند نوشیدن جام زهر است.»

کاپولا که هیچ‌گاه پروژه‌ای با جلوه‌های ویژه سنگین تولید نکرده، ۹ دسامبر تمامی اعضای گروه جلوه‌های ویژه را اخراج می‌کند. «مارک راسل» کهنه‌کار که «گرگ وال استریت» و «در ارتفاعات» را در کارنامه دارد، سرپرست این گروه بوده است. کاپولا ۳۰ سال قبل اعضای گروه جلوه‌های ویژه «دراکولا» (Dracula) را نیز اخراج کرده بود.

«بث میکل» طراح صحنه و «دیوید اسکات» کارگردان هنری به تازگی از پروژه جدا شده‌اند. یکی از منابع می‌گوید پروژه در حال حاضر فاقد دپارتمان هنری است. نماینده یکی از بازیگران این فیلم محل فیلمبرداری را «جنون مطلق» توصیف می‌کند. کاپولا قرار است این هفته اعضای جدیدی به پروژه اضافه کند.

در خلاصه داستان «مگالوپلیس» آمده است: «شهردار نیویورک در ستیز با سرمایه‌داری است که می‌خواهد با استفاده از یک ماده پلاستیکی ارزان-قیمت و نوآورانه آرمان‌شهری به نام «مگالوپلیس» بسازد.»

«آدام درایور»، «شایا لباف»، «ناتالی امانوئل»، «جان ویت»، «فورست ویتاکر»، «لورنس فیشبورن»، «جیسون شوارتزمن»، «کاترین هانتر»، «جمیز رمار»، «گریس وندروال»، «تالیا شایر» و «آبری پلازا» در این فیلم نقش‌آفرینی خواهند کرد. «مگالوپلیس» اولین فیلم کاپولا از سال ۲۰۱۱ خواهد بود.

کاپولا پاییز امسال گفته بود که«مگالوپلیس» با فناوری ال‌ای‌دی والیوم (The Volume) و در استودیوی تازه تأسیسی به نام «پریزم استیجز» (Prysm Stages) در ایالت جرجیا فیلمبرداری خواهد شد: «از کار با پریزم در استودیوی تریلیث لذت می‌برم، و نیز زندگی در شهر منحصر به فرد پیچتری سیتی [در آتلانتا].»

این کارگردان با فیلم‌های «پدرخوانده» (The Godfather) در سال ۱۹۷۲ و دنباله آن در سال ۱۹۷۴ برنده اسکار شده است. «اینک آخرالزمان» کاپولا نیز که مانند «مگالوپلیس» حواشی پشت صحنه زیادی داشت و برای بازیگران و عوامل طاقت‌فرسا شده بود، در نهایت دو جایزه اسکار دریافت کرد.

او در جشنواره کن سال ۱۹۷۹ گفته بود: «ما در جنگل بودیم. به پول بسیار زیادی دسترسی داشتیم، تجهیزات بسیار زیاد، و رفته رفته دیوانه شدیم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید