news-background
news-background

رده‌بندی فیلم‌های ابرقهرمانی سال ۲۰۲۲ از بدترین تا بهترین

«موربیوس» بدترین و «بتمن» بهترین فیلم ابرقهرمانی سال ۲۰۲۲ بودند.

بر خلاف انتظار دو فیلم «تاپ گان: ماوریک» و «آواتار: راه آب» رتبه‌های اول و دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ را به دست آوردند در حالی که پیش‌بینی می‌شد «بلک آدام» دست کم ۱ میلیارد دلار فروش کند. «موربیوس» فیلم میم‌ساز سونی از نگاه «۳۰نما» بدترین و «بتمن» برادران وارنر و دی‌سی با بازی «رابرت پتینسون» بهترین فیلم ابرقهرمانی امسال بودند. در ادامه فیلم‌های این ژانر از بدترین تا بهترین رده‌بندی شده‌اند.

۷. موربیوس (Morbius)

«مت اسمیت» شاید بهترین جنبه این فیلم ابرقهرمانی بود. این فیلم با بازی «جرد لتو» تنها ۷۳ میلیون دلار در ایالات متحده و ۱۶۳ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و به میم تبدیل شد. داستان فیلم در مورد زیست‌شناسی با بازی «جرد لتو» است که پس از تلاش برای درمان بیماری نادر خود به یک خون‌آشام بدل شده است. «مت اسمیت»، «جرد هریس» و «تایریس گیبسون» از جمله دیگر بازیگران فیلم بودند. «دنیل اسپینوزا» کارگردان «موربیوس» علی‌رغم نقدهای منفی همچنان به فیلمش افتخار می‌کند. او در مصاحبه با «اینسایدر» به نقدهای منفی واکنش نشان داد و گفت:‌ «چیزی که تا این حد عمومی باشد اتفاق عجیبی است. ببینید، از خود بیزاری زیادی دارم بنابراین از اثر خودم به‌شدت انتقاد می‌کنم. همیشه سعی می‌کنم بهتر باشم. اما به کارم افتخار می‌کنم. در همه فیلم‌هایم بخش‌هایی وجود دارد که به آن‌ها افتخار می‌کنم.»

۶. ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

این دنباله به کارگردانی «تایکا وایتیتی» موفقیت «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) را تکرار نکرد هرچند جین و ثور همچنان جذاب به نظر می‌رسیدند. این فیلم با امتیاز ۶۵ درصد «راتن تومیتوز» به بدترین فیلم چندگانه «ثور» تبدیل شده است. فیلم‌های «ثور»، «دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) و «رگناروک» به ترتیب امتیازات ۷۷، ۶۶ و ۹۳ درصد دریافت کرده بودند. در «عشق و تندر» شخصیت «ثور اودینسون» با بازی «کریس همسورث»، «جین فاستر» با بازی «ناتالی پورتمن» به همراه «تسا تامپسون»‌ در نقش «والکری»، «جیمی الکساندر» در نقش «لیدی سیف» و بعضی از اعضای «نگهبانان کهکشان» از جمله «کریس پرت» در نقش «استار لرد»، با شخصیت‌های جدید و قدیمی «دنیای سینمایی مارول» نبرد کردند. صحنه پایانی فیلم وعده دنباله دیگری با یک خدای باستانی دیگر را داد.

۵. بلک آدام (Black Adam)

هواداران دی‌سی نزدیک به یک دهه برای دیدن «بلک آدام» منتظر مانند تا شاهد «تغییر سلسله مراتب قدرت» در دنیای دی‌سی سینمایی دی‌سی باشند اما این فیلم ابرقهرمانی دست کم از جنبه متن انتظارات هواداران را برآورده نکرد در حالی که تغییر مدیریت استودیوی دی‌سی برنامه‌های «دووین جانسون» و فیلم احتمالی «بلک آدام در برابر سوپرمن» با بازی «هنری کویل» را تا آینده نزدیک لغو کرده است. در فیلم «بلک آدام» جانسون در نقش اصلی، «پی‌یرس برازنان» در نقش «دکتر سرنوشت» یا «دکتر فیت»، «آلدیس هاج» در نقش «هاک‌من»، «نوآح سنتینیو» در نقش «اتم اسمشر» و «کویینتسا سوییندل» در نقش «سایکلون» بازی می‌کنند. «سارا شاهی» بازیگر ایرانی تبار نیز نقش یک استاد دانشگاه را بازی خواهد کرد. در کامیک-کان امسال تأیید شد که «وایولا دیویس» نیز نقش «آماندا والر» را تکرار کرده است.

۴. دکتر استرنج ۲ (Doctor Strange and the Multiverse of Madness)

«دکتر استرنج» دوم وعده ده‌ها دنیای موازی را داد اما فقط چند مورد آن را نشان داد. این فیلم با بازی «بندیکت کامبربچ» قرار بود فیلمی در ژانر وحشت باشد و پیشینه شخصیت «آمریکا چاوز» را روایت کند. فیلم «دکتر استرنج ۲» مستقیماً با رویدادهای سریال «وانداویژن» (WandaVision) پیوند می‌خورد و «الیزابت اولسن» بازیگر نقش «اسکارلت ویچ» در آن سریال به «بندیکت کامبربچ» ملحق خواهد شد. «سر پاتریک استوارت» و «ریچل مک‌آدامز» دیگر بازیگران این فیلم بودند. مک‌آدامز در مصاحبه با «ایندی‌وایر»‌ فاش می‌کند که در ابتدا قرار بوده در سه نسخه از این شخصیت ظاهر شود، اما نهایتاً در دنیاهای موازی نقش دو نسخه متفاوت را بازی کرده است. «دکتر استرنج ۲» به کارگردانی «سم ریمی» از مخاطبین نمره B+ «سینمااسکور» دریافت کرده و در رده دوم فهرست بدترین فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» (MCU) بر اساس نمرات مخاطبین جای گرفته است.

۳. لیگ ابرحیوانات خانگی دی‌سی (DC League of Super-Pets)

فیلم ابرقهرمانی دیگر «دووین جانسون» انیمیشن «لیگ ابرحیوانات خانگی دی‌سی» به عنوان صداپیشه بود. این فیلم ۲۰۳.۸ میلیون دلار در سراسر دنیا بلیت‌فروشی کرد و از نگاه بسیاری از مخاطبین دور ماند. دووین جانسون» در این فیلم به همراه «کوین هارت»، «مارک مارون»، «کیت مک‌کنیان»، «ونسا بایر»، «دیه‌گو لونا»، «ناتاشا لیون»، «جان کرازینسکی» و «کیانو ریوز» صداپیشگی می‌کند. «راک» در نقش «کریپتو» سگ خانگی «سوپرمن» صداپیشگی کرده است. «جرد استرن» نویسنده و کارگردان و «سم لوین» دستیار او در کارگردانی اولین فیلم برای بهترین دوست «سوپرمن» است. «لیگ ابرحیوانات خانگی دی‌سی» قرار بود در سال ۲۰۲۱ به نمایش درآید اما پاندمی موجب شد که اکران آن یک سال به تأخیر افتد.

۲. پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever)

«رایان کوگلر» برای تولید این دنباله بدون «چادویک بوزمن» ستاره فقید قسمت اول با چالش بزرگی روبرو بود اما به اعتقاد بسیاری از منتقدین عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت و یکی از بهترین فیلم‌های پاییز را اکران کرد. این دنباله در پی درگذشت «چادویک بوزمن» که نقش «پلنگ سیاه» را بازی می‌کرد، بر روی مادر او «ملکه راموندا» با بازی «انجلا بست» تمرکز می‌کند که باید نامور، شاه تالوکان با بازی «تنوچ هوئرتا» را شکست دهد. «لوپیتا نیانگو»، «لتیشا رایت»، «میبل کادنا» در نقش «نامورا» و «دومینیک ثورن» در نقش «آیرون‌هارت» بازی می‌کنند در حالی که «دانای گوریرا»، «فلورنس کاسومبا»، «وینستون دوک»، و «انجلا بست» برای بازی در نقش‌های پیشین خود بازگشته‌اند. «میکیلا کول»، «الکس نیویلانی»، «میبل کادنا»، و «دومینیک ثورن» دیگر بازیگران جدید چندگانه‌اند.

۱. بتمن (The Batman)

«بتمن» با دو ساعت و ۵۵ دقیقه یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما و طولانی‌ترین فیلم «بتمن» تاریخ بود اما اکثر هواداران دی‌سی و ژانر را راضی کرد. این فیلم یک داستان کارآگاهی روایت می‌کند که بسیاری از شخصیت‌های گاتهام از جمله «کت‌وومن» با بازی «زوئی کراویتس»، «پنگوئن» با بازی «کالین فرل»، «ریدلر» با بازی «پل دینو»، «آلفرد پنی‌وورث» با بازی «اندی سرکیس»، «کمیسر جیمز گوردن»  با بازی «جفری رایت» و «کارماین فالکن» جنایت‌کار با بازی «جان تورتورو» در آن حاضرند. «مت ریوز» کارگردان «بتمن» گوشه‌ای از وسواس‌های فیلمسازی‌اش را فاش کرده و به «هالیوود ریپورتر» گفته بود که برای یکی از صحنه‌های فیلم میان شخصیت‌های «ریدلر» با بازی «پل دینو» و «بتمن» با بازی «رابرت پتینسون» حدود ۲۰۰ برداشت گرفته است. وارنرها تولید «بتمن ۲» را تأیید کرده‌اند اما اتصال داستان این فیلم با «دنیای دی‌سی» با مدیریت «جیمز گان» و «پیتر سفران» تأیید نشده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ دی ۱۴۰۱ ۲۱:۲۱

یکی از یکی چرندتر و آشغالتر

نمایش اسپویل
۱۱ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۰۳

باور کن بتمن مت ریوز فیلم بدتریه فقط ادا اوصلش زیاد بود.....

نمایش اسپویل
۱۱ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۱۹

حداقل بتمن مت ریوز و رابرت پتینسن به چرندی بتمن زارت اسنایدر و بن افلک نبود

نمایش اسپویل
۱۱ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۱۳

موافقم

نمایش اسپویل
۱۱ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۱۷

اولش داشت خوب شروع میشد اخرشو انگار فیلمنامه نویسای صدا سیما نوشته بودن

نمایش اسپویل
۱۰ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۲۵

موافقم بخصوص بتمن....

نمایش اسپویل