news-background
news-background

کن لوچ: بی‌بی‌سی در نابودی جرمی کوربین نقش بی‌شرمانه‌ای داشت

کارگردان بریتانیایی از بی‌بی‌سی به‌شدت انتقاد کرده است.

«کن لوچ» می‌گوید بی‌بی‌سی «نقش بی‌شرمانه‌ای» در «نابودی رهبری جرمی کوربین» در حزب کارگر داشته است. این فیلمساز ۸۵ ساله می‌گوید بی‌بی‌سی در کناره‌گیری کوربین از رهبری این حزب «نقش مهمی» ایفا کرده است.

لوچ معتقد است که پروژه سیاسی کوربین «از گفتمان عمومی حذف شده» در حالی که سه سال قبل در حال تبدیل شدن به یک دولت بوده است. کوربین در سال ۲۰۲۰ و در پی شکست در انتخابات از رهبری حزب کناره‌گیری کرد.

کارگردان «من، دنیل بلیک» (I, Daniel Blake) و «ببخشید جا ماندید» (Sorry We Missed You) در مصاحبه با «ایکوال تایمز» می‌گوید نقش کوربین را «مشروعیت‌زدایی» کرده‌اند: «تاریخ را به‌گونه‌ای بازنویسی کردند که وجود نداشته باشد. مثل عکس [لئون] تروتسکی که استالین آن را حذف کرد. این مرد در تاریخ وجود ندارد. جرمی کوربین امروز حالا در تاریخ وجود ندارد.»

این فیلمساز آگست سال ۲۰۲۱ فاش کرد که «سر کی‌یر استارمر» رهبر فعلی حزب کارگر او را از عضویت در حزب عزل کرده است: «بدون تردید یک ساحره‌گیری است... استرامر و دسته‌اش هرگز رهبر حزب مردمی نخواهد بود. ما بی‌شماریم، آن‌ها اندک. اتحاد.»

حزب کارگر بریتانیا اخیراً چهار گروه را به دلیل «ناسازگاری» با ارزش‌های حزب تحریم کرده است. یکی از این گروه‌ها حامی کوربین است در حالی که گروهی دیگر ادعا می‌کند تلاش‌های استرامر برای مبارزه با یهودی‌ستیزی از انگیزه‌های سیاسی نشأت می‌گیرد.

لوچ در بخش دیگری از مصاحبه رهبری استرامر را زیر سؤال می‌برد و می‌گوید: «دستکاری قوانین و پرخاشگری مستقیم باورنکردنی بوده. باید باورنکردنی باشد: دستکاری قوانین علیه جناح چپ، تحمیل نامزدها، اخراج‌ها و این حقیقت که دست کم ۲۰۰ هزار نفر تا جایی که می‌دانیم – شاید بیشتر – تحت رهبری استامر از حزب کارگر جدا شده‌اند. حتی گزارش خبری در این خصوص منتشر نشده! اگر به یک نمونه روشن از فریب سیاسی شبکه‌های سراسری نیازمندیم، بفرمایید این یک نمونه.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۲۰:۵۲

جرمی کوربین حقش بود که نابود بشه!

نمایش اسپویل
۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۹:۲۷

بی بی سی موذی ترین و نفرت انگیزترین شبکه خبری دنیاست به خصوص بخش فارسی اون

نمایش اسپویل