news-background
news-background

ژولی دلپی با کمدی Barbarians سرگذشت پناهجویان سوری را روایت می‌کند؛ انتقاد بازیگر فرانسوی از جراحی زیبایی: همه نباید به کارداشیان‌ها شبیه شوند

دلپی کمدی «بربرها» را با تمرکز بر پناهجویان سوری می‌سازد.

«ژولی دلپی» بازیگر و فیلمساز فرنسوی-آمریکایی در جشنواره فیلم مراکش تأیید کرد که فیلم بلند «بربرها» (The Barbarians) را با تمرکز بر پناهجویان سوری کارگردانی خواهد کرد.

بازیگر «پیش از غروب» (Before Sunset) و «پیش از طلوع» (Before Sunrise) می‌گوید: «در مورد پناهجویان سوری در فرانسه است. فضای خاصی دارد. طنز و تلخ است. افراد زیادی در مورد این موضوع حرف زده‌اند اما فکر می‌کنم برداشت من یکه خواهد بود.»

«مایکل جنتیل» تهیه‌کننده این فیلم است که اخیراً در سریال «در آستانه» (On The Verge) نتفلیکس و کانال پلوس با دلپی همکاری کرده. دلپی اضافه می‌کند: «گروهی از شخصیت‌ها را دارد. فیلمنامه را به تازگی به پایان رسانده‌ام. نویسنده، کارگردان و بازیگر فیلم خواهم بود.»

دلپی در ادامه می‌گوید فیلم دیگری که امیدوار است پس از یک دهه تلاش بسازد «جلوه خیره‌کننده شکوه» (A Dazzling Display of Splendor) است: «یک نفر را پیدا کرده‌ام که واقعاً به پروژه علاقه‌مند است. تغییراتی رویش صورت داده اما و حالا عملاً به یک فیلم جدید تبدیل شده. فاش کردن جزئیات بیشتر بدشگون است.»

دلپی در مصاحبه با جشنواره فیلم مراکش از پیر شدن به شکل طبیعی می‌گوید: «به [ظاهر] خودم دست نزده‌ام. بدون تزریق. می‌توانید دنیایی را تصور کنید که همه دقیقاً لب‌ها و خصوصیات یک کارداشیان را داشته باشند؟ به نظر من جراحی پلاستیک بی‌حسی می‌بخشد. دلپسندی و شیرینی را از دست می‌دهید. دارم پیر می‌شوم. به مادربزرگم شبیه می‌شوم. [در این اتفاق] یک شیرینی وجود دارد. اجازه می‌دهم همین‌طور بماند.»

دلپی می‌گوید از لس‌آنجلس به فرانسه نقل مکان کرده تا فرزندش «فرانسوی یاد بگیرد.» او اضافه می‌کند:‌ «بیشتر عمرم را صرف نوشتن کرده‌ام. حالا شروع کرده‌ام به نوشتن داستان‌های کوتاه. به مضمون انتقام دلبسته شده‌ام. آدم‌ها انتقام‌های خیلی شومی می‌گیرند.»

این فیلمساز می‌گوید به رغم همه انتقاداتی که از نظام هالیوود می‌شود، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است: «۲۰ سال قبل تقریباً نمی‌شنیدید که یک زن در هالیوود کارگردانی کند. انگشت‌شمار بودند. نانسی مایرز. کاترین هاردویک.»

وضعیت دنیا با این حال دلپی را نگران می‌کند: «در ناامیدی کامل به سر می‌برم. دیشب خواب پایان دنیا را دیدم، و با همسر و پسرم با یک سفینه فضایی فرار کردم. در مورد کسب‌وکار [فیلمسازی] در ناامیدی کامل به سر می‌برم. شاهد آدم‌های وحشتناکی در این صنعت بوده‌ام. حتی هنرمندان و تهیه‌کنندگان یا سرمایه‌گذاران نیستند، بلکه آدم‌هایی‌اند که آن اطراف حضور دارند. بخشی از سیستمی هستند که واقعاً آشفته است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید