news-background
news-background

تحقیر گری نویل در BBC به خاطر همکاری با تلویزیون beIN Sports قطر

«گری نویل» بازیکن سابق تیم فوتبال منچستر یونایتد جمعه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی به خاطر همکاری با شبکه‌های تلویزیونی قطر برای جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ تحقیر شد. رسانه‌های غربی به ویژه در طول چند هفته اخیر تلاش کرده‌اند رعایت نشدن «حقوق بشر» در کشور برگزارکننده جام جهانی را برجسته کنند. نویل در طول برگزاری جام جهانی امسال با شبکه تلویزیونی بی‌این اسپورتس (beIN Sports) قطر به عنوان مفسر همکاری خواهد کرد.

«ایان هیسلاپ» ژورنالیست و مجری برنامه «برای شما خبری دارم» (Have I Got News for You) بی‌بی‌سی و «پل مرتونن کمدین جمعه شب اجازه ندادند نویل با لب خندان استودیو را ترک کند. نویل پیش‌تر وعده داده بود که با حضور در شبکه بی‌این اسپورتس از مشکلات حقوق بشری قطر غافل نخواهد شد.

اما هیسلاپ از نویل می‌پرسد: «مجبور نیستی بروی و پول قطری‌ها را قبول کنی. نمی‌خواهم مزاحمت شوم، اما این دفاع خیلی خوبی نیست.» نویل پیش از این لحظه، از هیسلاپ پرسید: «ایان، [جام جهانی] به خانه برمی‌گردد؟» و مجری پاسخ داد: «چه به خانه می‌آید؟ اعتبار تو؟»

نویل تنها شخصیتی نیست که به خاطر همکاری در جام جهانی قطر با انتقاد مواجه می‌شود. پیش از او «رابی ویلیامز» خواننده، «دیوید بکام» و گروه «بلک آید پیز» به خاطر همکاری‌های مشابهی هدف انتقاد قرار گرفته بودند.

نویل در واکنش به انتقادات از بکام می‌گوید: «[مردم فراموش می‌کنند که] بکام برای تیم پاری سن ژرمن بازی کرده که در مالکیت قطری‌هاست.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید