news-background
news-background

انتقاد کارگردان Nightmare Before Christmas از تیم برتون: بی‌انصافی بود که فیلم را به نام تیم برتون زدند

فیلم «کابوس پیش از کریسمس» (Nightmare Before Christmas) با نام «تیم برتون» گره خورده و حتی استودیوی دیزنی آن را با عنوان «کابوس پیش از کریسمس تیم برتون» بازاریابی کرد. با این حال «هنری سلیک» فیلم را کارگردانی کرد و برتون ارائه‌دهنده طرح داستان، طراح شخصیت‌ها و تهیه‌کننده فیلم بود. سلیک پس از گذشت این همه سال از اینکه «کابوس پیش از کریسمس» را فیلمی از برتون می‌نامند خسته شده است.

سلیک در مصاحبه جدیدی به «ای‌وی کلاب» می‌گوید: «کمی بی‌انصافی بود چون تا سه هفته مانده به اکران نام فیلم «کابوس پیش از کریسمس تیم برتون» نامیده نشد. و من با این نامگذاری مشکلی نداشتم اگر برایش قرارداد امضاء کرده بودم. اما تیم در لس‌آنجلس مشغول ساخت دو فیلم بلند بود در حالی که من این فیلم را می‌ساختم، و منظورم این است که تیم نابغه است – یا اینکه در بیشتر سال‌های فیلمسازی‌اش نابغه بود. به نظر من داستان او همیشه بی‌نقص بود و شخصیت‌های اصلی را طراحی کرد. اما واقعاً این من و گروه همکارانم بودیم که فیلم را ساختیم.»

سلیک اضافه می‌کند: «خوب البته، اگر از دنی الفمن سؤال کنید، می‌گوید آن فیلم به او تعلق دارد. [می‌خندد]. وقتی فیلم تمام شد، خیلی جالب بود چون او آمد و با من دست داد. «هنری، در نمایش ترانه‌های من عالی عمل کردی!» و جدی می‌گفت، خیلی خوشم آمد! مشکلی نداشتم.»

سلیک در سال‌های بعد «کارولاین» (Caroline) و به تازگی «وندل و وایلد» (Wendell & Wild) را ساخته و در هر دو روی صندلی کارگردانی نشسته است.

سلیک می‌گوید: «یعنی «کارولاین» در واقع بر اساس کتاب خوبی اثر «نیل گیمن» است. ناراحت‌کننده نبود. در مورد [«وندل و وایلد»]، همکارم «جردن پیل» است – و به همین علت توانستیم این فیلم را بسازیم. بنابراین واقعاً و حقیقتاً همکاری را دوست دارم. اما رهبر گروه برای ساختن یک فیلم من هستم.»

«وندل و وایلد» به تازگی از نتفلیکس پخش شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید