news-background
news-background

تریلر مستند FIFA Uncovered: آشکارسازی فساد چندلایه فیفا در نتفلیکس

نتفلیکس از اولین تریلر «فیفا آشکارسازی‌شده» (FIFA Uncovered) رونمایی کرد. این سریال مستند نگاهی می‌اندازد به سازمانی که ریشه‌های عمیق فسادش به سازمان‌های گوناگون وصل شده و به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ ختم می‌شود. این مستند در چند هفته مانده به آغاز جام جهانی و بازی افتتاحیه قطر مقابل اکوادور پخش خواهد شد.

پیرامون برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر و در فصل پاییز شایعه‌های بسیاری وجود دارد و شایستگی این کشور برای میزبانی زیر سؤال برده شده است. از سوی دیگر ادعا شده است که فیفا با دریافت رشوه‌های هنگفت این میزبانی را به قطر داده است.

در سال ۲۰۱۴، «سپ بلاتر» رئیس سابق فیفا حتی به «اشتباه» برگزاری این دوره از جام جهانی در قطر معترف شد. او در مصاحبه با «آر‌تی‌اس»‌گفته بود: «بله، البته یک اشتباه بود، اما انسان در زندگی اشتباهات زیادی مرتکب می‌شود. گزارش‌های فنی از قطر حاکی از آن بود که این کشور بیش از حد گرم است اما کمیته اجرایی – با اکثریت قاطع – تصمیم گرفت که بازی‌ها در قطر برگزار شود.»

در تریلر جدید، عضویت در فیفا به حضور در «یک باغ مخفی» تشبیه شده است و «رمزی بازگونشده» در این سازمان وجود دارد که انجام هر عملی را ممکن می‌سازد. پول‌شویی و فرار مالیاتی تنها نوک کوه یخ این فسادهاست.

نتفلیکس می‌نویسد:‌ «فیفا به مدت چند دهه دنیا را به واسطه فوتبال متحد کرد. اما در پس این بازی، نقشه‌های حیله‌گرانه‌ای اجرا می‌شدند.»

سریال مستند «فیفا آشکارسازی‌شده»  ۹ نوامبر از نتفلیکس پخش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید