news-background
news-background

مل گیبسون در دادگاه هاروی واینستین شهادت می‌دهد

این هفته گزارش شد که «مل گیبسون» واجد شرایط لازم برای شهادت دادن در دادگاه «هاروی واینستین» و اتهام تجاوز و آزارهای جنسی اوست.

گیبسون ۶۰ ساله یکی از سلبریتی‌هایی است که احتمال حضورش در دیوان عالی لس‌آنجلس وجود دارد. «قاضی لیسا بی. لنچ» و وکلا فهرست کامل شهادت‌دهندگان را منتشر نکرده‌اند اما جمعه این هفته لنچ اعلام کرد که گیبسون می‌تواند در حمایت از یکی از دوستانش که «جان دو شماره ۳» نامیده شده شهادت دهد.

واینستین ۷۰ ساله به چندین مورد آزار جنسی و تجاوز به زنان متهم است. یکی از شاکیان می‌گوید پس از حضور در یکی از هتل‌های بورلی هیلز در ماه مه سال ۲۰۱۰ با واینستین برهنه مواجه شده است. واینستین ادعا می‌کند که بی‌گناه بوده و در هیچ فعالیت جنسی بدون رضایت طرف مقابل مشارکت نداشته است.

وکلای واینستین به احضار گیبسون معترض شده‌اند و می‌گویند در صورتی که او به جایگاه شهود فراخوانده شود، نمایندگان تهیه‌کننده باید بتوانند از این بازیگر در مورد سوابق جنجالی او از جمله بازداشتش در سال ۲۰۰۶ و اظهارات نژادستیزانه‌اش در سال ۲۰۱۰ سؤال کنند. قاضی در پاسخ می‌گوید نژادستیزی گیبسون ارتباطی به این پرونده ندارد اما اجازه مطرح کردن پرسش پیرامون رابطه‌اش با واینستین را می‌دهد.

وکیل واینستین در بخشی از اظهاراتش به اشتباه تصور می‌کند که فیلم «مصائب مسیح» (The Passion of the Christ) به کارگردانی گیبسون که نحوه نمایش یهودیان آن اعتراضاتی را به دنبال داشت، برنده اسکار بهترین فیلم شده است: «ببخشید، موکلم بهتر می‌داند. اما به هر حال فیلم برنده جوایزی شده است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید