news-background
news-background

دارن آرونوفسکی: پیشنهاد فیلم Batman با رده سنی R را ۱۵ سال زودتر مطرح کردم

کارگردان «نهنگ» می‌گوید پیش از «مت ریوز» پیشنهاد تولید یک «بتمن» با رده سنی بزرگسال را داده است.

«دارن آرونوفسکی» در مصاحبه جدیدی با «ورایتی» می‌گوید پیش از «مت ریوز» و «کریستفر نولان» قصد داشته از «بتمن: سال اول» (Batman: Year One) اقتباس کند و حتی با همکاری «فرانک میلر» نویسنده کامیک دی‌سی فیلمنامه‌ای به نگارش درآورده است. او پیشنهاد یک داستان پیشینه تلخ با رده سنی بزرگسال (R) را می‌دهد که این روزها با استقبال بیشتری از سوی استودیوها مواجه می‌شوند. با این حال، آن پروژه هیچ‌گاه تولید نشد.

آرونوفسکی که به تازگی «نهنگ» (The Whale) با بازی «برندن فریزر» و «سیدی سینک» را اکران کرده می‌گوید: «پس از «بتمن و رابین» (Batman & Robin)، فیلم «جوئل شوماخر» بود. در آن زمان ترس به جان برادران وارنر انداخته بود، بنابراین من طرح یک فیلم با رده سنی بزرگسال، و پیشینه «بتمن» کم‌هزینه را مطرح کردم. یک فیلم ابرقهرمانی با این رده سنی شاید ۱۰ تا ۱۵ سال جلوتر از واقعیت‌های صنعت سینما در آن زمان بود.»

موفقیت تجاری «جوکر» (Joker) و «ددپول» (Deadpool) در سال‌های اخیر راه را برای تولید فیلم‌های ابرقهرمانی بزرگسالانه مانند «بتمن» (The Batman) هموار کردند. آرونوفسکی ادامه می‌دهد: «آینده داشت، اما فقط یک پیش‌نویس اولیه بود. استودیو علاقه‌مند نبود. برداشتی بسیار متفاوت بود.»

آرونوفسکی می‌گوید خوشحال است که هالیوود به این فیلم‌ها تمایل نشان می‌دهد: «به نظر من عالی است. همیشه می‌گفتم: «چرا نباید چند نوع مختلف از فیلم‌های ابرقهرمانی وجود داشته باشد.» حالا وجود دارد. مسئله فقط این است که با زمانبندی ما سازگار نبودند.»

آرونوفسکی زمانی قرار بود فیلمی که در سال ۲۰۱۳ به «ولورین» (The Wolverine) تبدیل شد را بسازد، اما زمین لرزه و سونامی ژاپن در آن سال باعث شد که او از پروژه جدا شود و جای خود را به «جیمز منگولد» دهد: «برای من واقعاً مهم بود که در ژاپن فیلمبرداری کنم. برای فیلم «ولورین» قرارداد امضاء کردم، اما زمین‌لرزه چند ماه بعد اتفاق افتاد.»

این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است فیلم ابرقهرمانی دیگری بسازد یا نه می‌گوید: «کودکی که به کتاب‌ها مصور علاقه‌مند باشد نبودم، اما با فیلم‌های بزرگ رشد کردم و می‌روم و فیلم‌های ابرقهرمانی را می‌بینم و می‌پسندم. اگر فرصت مناسب پیش آید، حاضرم انجامش دهم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید