news-background
news-background

نتفلیکس در پی افزایش انتقادات برچسب LGBTQ را از سریال Dahmer حذف کرد

برچسب «ال‌جی‌بی‌تی‌کیو» از سریال جنجالی «دامر» در پلتفرم نتفلیکس برداشته شد.

نتفلیکس به دنبال افزایش انتقاد مخاطبین برچسب «ال‌جی‌بی‌تی‌کیو» (LGBTQ) را از سریال «دامر – هیولا: داستان جفری دامر» (Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story) حذف کرد.

این پلتفرم برچسب‌های دیگری چون «وحشت»، «جنایت کهنه»، و «پیچیده» را نیز به سریال «دامر» برای دسته‌بندی بهتر زده بود اما بعضی از بینندگان در شبکه‌های اجتماعی به قرار گرفتن مینی‌سریال جدید «رایان مورفی» در دسته‌بندی «ال‌جی‌بی‌تی‌کیو» معترض شده بودند. یکی از آن‌ها می‌نویسد: «آیا دیگران هم برچسب ال‌جی‌بی‌تی‌کیو نتفلیکس را تهوع‌آور می‌داند، به ویژه وقتی برچسب «جنایت واقعی» کافی به نظر می‌آمد؟» یکی دیگر از کاربران در تیک‌تاک انتقاد مشابهی مطرح می‌کند و می‌گوید این سریال «آن نمایندگی که ما به دنبال هستیم نیست.»

نتفلیکس تسلیم این انتقادات شد و برچسب را بیش از یک هفته پس از پخش سریال حذف کرد. این در حالی است که شخصیت «جفری دافر» و قربانیان او هم‌جنس‌گرا بودند. «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد نتفلیکس معمولاً وقتی برچسب «ال‌جی‌بی‌تی‌کیو» به عناوین می‌زند که محتوا همچون سریال‌های «آموزش جنسی» (Sex Education) بازتاب تجارب جامعه دگرباشان باشد. این سریال در حال حاضر برچسب‌های «جنایی»، «شوم»، «وحشت» و «روانشناسانه» دریافت کرده است.

«ایوان پیترز» در نقش «جفری دامر» و «نایسی نش»، «پنه‌لوپه آن میلر»، «شان جی. براون»، «کالین فورد» و «ریچارد جنکینز» دیگر بازیگران سریال بوده‌اند. این مجموعه پس از یک هفته در نتفلیکس ۱۹۶.۲ میلیون ساعت دیده شده و این سریال را پربیننده‌ترین عنوان تلویزیونی شبکه از ژوئن گذشته وقتی فصل چهارم «موجودات عجیب» (Stranger Things) پخش شد تبدیل کرده است.

سریال «دامر» با انتقاد خانواده قربانیان دامر نیز مواجه شده است. «اریک پری» عموزاده لیندزی در توییتر می‌نویسد: «به هیچ‌کس نمی‌گویم چه چیزی ببینید یا نبیند، می‌دانم که ژانر جنایات واقعی در حال حاضر بسیار محبوب است، اما اگر در مورد قربانیان واقعاً کنجکاوید، [بدانید که] خانواده من از این سریال خشمگین است. خاطرات تلخ را بارها و بارها زنده می‌کند، و به چه علت؟ چند فیلم/سریال/مستند نیاز داریم؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۱۸

ینی اگر کسی همجنسگراست نمیتونه قاتل باشه؟ اوکی اگر از این به بعد خواستم با کسی دعوا کنم اول جنسیتشو می‌پرسم 😂

نمایش اسپویل