news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۱۹ میلیون دلاری فیلم The Woman King

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «زن شاه» (The Woman King) در افتتاحیه با اکران در ۳۷۶۵ سالن سینمای ایالات متحده و کانادا ۱۹ میلیون دلار فروخت و در رتبه اول قرار گرفت. فیلم «بربر» (Barbarian) دیزنی و قرن بیستم با فروش آخر هفته ۶.۳ میلیون دلاری در رده دوم ایستاد و «پرل» (Pearl) با ۳.۱۲ میلیون دلار در افتتاحیه سوم شد. فیلم «ببین چگونه فرار می‌کنند» (See How They Run) سرچ‌لایت با بازی «سرشا رونان» و «سم راک‌ول» نیز با فروش افتتاحیه ۳.۱ میلیون دلاری در ۲۴۰۴ سالن سینما در رتبه چهارم جای گرفت.

در بازارهای بین‌المللی فیلم «بلیت بهشت» (Ticket to Paradise) در ۴۶ کشور ۱۴.۸ میلیون دلار فروخت. این فیلم ۲۱ اکتبر در آمریکا اکران خواهد شد. «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) این هفته به فروش جهانی ۱.۴۶۳ میلیارد دلاری رسید. این فیلم با بازی «تام کروز»، «جنیفر کانلی»، «جان هم» و «مایلز تلر» تا امروز در بریتانیا ۱۰۲ میلیون دلار، در ژاپن ۹۳.۶ میلیون دلار، در کره ۶۷.۲ میلیون دلار، در استرالیا ۶۴.۳ میلیون دلار و در فرانسه ۵۸.۲ میلیون دلار فروخته است.

هفته آینده برادران وارنر فیلم «نگران نباش عزیزم» (Don’t Worry Darling) به کارگردانی «الیویا وایلد» و بازی «فلورنس پیو»، «کریس پاین» و «هری استایلز» را در ۶۰ کشور اکران می‌کند. دیزنی نیز به زودی قسمت اول «آواتار» (Avatar) را به مدت دو هفته در سینماهای آیمکس دوباره روی پرده می‌برد.

 

باکس آفیس: فیلم The Woman King بالاترین نمره مخاطبین را دریافت کرد

پیش‌تر: فیلم «زن شاه» (The Woman King) استودیوی ترایستار و ای‌وان با بازی «وایولا دیویس» به دنبال افتتاحیه ۱۸ میلیون دلاری در آمریکای شمالی است. این فیلم از مخاطبین نمره کامل A+ «سینمااسکور» و ۹۵ درصد «پست‌ترک» را دریافت کرده و در روز اول با احتساب پیش‌نمایش‌ها ۶.۸ میلیون دلار فروخته است.

رکورد افتتاحیه این فیلم با «هریت» (Harriet) و «بیوه‌ها» (Widows) با ۱۱.۶ و ۱۲.۸ میلیون دلار مقایسه می‌شد اما «زن شاه» به کارگردانی «جینا پرنس-بایتوود» فراتر از این رکوردها رفت. حدود ۶۰ درصد از خریداران بلیت این فیلم زن، ۵۸ درصد بالاتر از ۳۵ ساله، و ۳۹ درصد بالاتر از ۴۵ ساله و ۵۹ درصد از مخاطبین آفریقایی تبار، ۱۹ درصد اروپایی تبار، ۱۲ درصد لاتین تبار، و ۱۰ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند.

داستان فیلم در مورد دفاع جنگجویان زن از سرزمینشان به رهبری «ژنرال نانیسکا» با بازی دیویس است. دیگر بازیگران فیلم «لاشانا لینچ»، «جان بویه‌گا»، «توسو امبدو» و «شیلا اتیم» خواهند بود.

فیلم «بربر» (Barbarian) دیزنی و قرن بیستم در دومین هفته اکران با کاهش فروش ۳۸ درصدی در ایالات متحده و کانادا روبرو شده و به دنبال فروش آخر هفته ۶.۵ میلیون دلاری است.

«پرل» (Pearl) با بازی «میا گاث» که به تازگی در جشنواره‌های تورنتو و ونیز اکران شده، به دنبال فروش ۴ میلیون دلاری است. این فیلم به کارگردانی «تی وست» دارای ۵۳ درصد مخاطب مرد و ۷۹ درصد مخاطب ۱۸ تا ۳۴ ساله است. این فیلم که پیش‌درآمدی برای «ایکس» (X) است از مخاطبین نمره B- «سینمااسکور» و ۷۵ درصد «کام‌اسکور» دریافت کرده است. نزدیک به ۵۱ درصد از خریداران بلیت این فیلم اروپایی تبار، ۲۵ درصد لاتین تبار، ۱۱ درصد آفریقایی تبار، و ۱۳ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم «ببین چگونه فرار می‌کنند» (See How They Run) سرچ‌لایت به کارگردانی «تام جرج» و بازی «سرشا رونان» و «سم راک‌ول» با امتیاز ۷۰ درصد «راتن تومیتوز» در ۲۴۰۴ سالن سینما اکران شده و به دنبال فروش ۲.۷ میلیون دلاری است.

مستند «مونج دی‌دریم» (Moonage Daydream) «دیوید بویی» به کارگردانی «برت مورگان» را این هفته استودیوی نئون اکران کرد. این فیلم با فروش ۱.۲ میلیون دلاری در ۱۷۰ منطقه به دنبال رتبه دهم جدول است.

فیلم «اعتراف کن، فلچ» (Confess, Fletch) با بازی «جان هم» که همزمان با اکران در ۵۱۶ سالن سینما از پلتفرم‌های دیجیتال پخش شده، به دنبال فروش ۲۵۵ هزار دلاری است. دیگر بازیگران فیلم علاوه بر ستاره «مد من» (Mad Man)، «آنی مامولو»، «جان سلتری»، «روی وود جونیور»، «ایدن مایری»، «کایل مک‌لکلان» و «مارشا گی هاردن» خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید