news-background
news-background

سریال House of the Dragon: نگاهی به دلایل نابودی والریا زیستگاه اولیه اژدها سواران

حاوی اسپویلر

در قسمت اول سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) اشاره کوتاهی به تاریخ خاندان تارگرین و نابودی والریا به عنوان دلیل مهاجرت آن‌ها به وستروس می‌شود.

یکی از نیاکان تارگرین‌ها، سال‌ها پیش از وقایع سریال «خاندان اژدها» فاجعه نابودی والریا را پیش‌بینی کرد. فصل سریال «خاندان اژدها» داستان تارگرین‌ها در وستروس را ۱۷۲ سال پیش از تولد «دنریس تارگرین» روایت می‌کند زمانی که این خانواده در اوج قدرت خود بر سرزمین هفت پادشاهی حکومت می‌کردند. این وقایع تقریباً یک قرن پس از ورود «اگان تارگرین اول» مشهور به «اگان فاتح» به وستروس رخ می‌دهد. خاندان تارگرین تنها خانواده‌ای نیستند که از والریا قدیم به وستروس مهاجرت کرده‌اند اما نقش آن‌ها نسبت به بقیه بسیار پررنگ‌تر است.

یکی از مهم‌ترین روابط در سریال «خاندان اژدها»، ارتباط بین خاندان تارگرین و ولاریون است که هر دو از مهاجران والریای قدیم پیش از نابودی آن هستند. خاندان ولاریون پیش از خاندان تارگرین از والریا گریختند و در سرزمین دریفتمارک ساکن شدند. «دنیس تارگرین» مشهور به «دنیس خیال‌باف» ۱۲ سال پیش از نابودی والریا، این رخداد را پیش‌بینی کرد. همان‌طور که در پایان قسمت اول سریال مشخص است، رویای دنیس تنها رویای تعیین کننده برای این خاندان نبود بلکه اگان فاتح نیز در رویای خود دید که یک پادشاه یا ملکه تارگرین باید برای مقابله با «پادشاه شب» و ارتش وایت‌واکرها در صدر حکومت وستروس باشد.

تارگرین‌ها تنها خانواده اژدها سوار یا اربابان اژدهایی بودند که موفق به فرار از والریا پیش از نابودی این سرزمین شدند. آن‌ها با اژدهایان خود در جزیره دراگون استون ساکن شدند. دلیل دقیق نابودی شبه جزیره والریا مشخص نیست اما بر اساس گزارش‌ها، این فاجعه به دلیل یک سری فاجعه‌های طبیعی اتفاق افتاد که چهره سرزمین را عوض کرد و پایتخت سرزمین فری‌هولد بدون هیچ بازمانده‌ای به زیر آب رفت.

در زمان نابودی والریا چه اتفاقی افتاد؟

 

پس از ۵۰۰۰ سال حکومت مطلق در اسوس، والریا که پایتخت منطقه فری‌هولد بود در یک روز به نابودی کشیده شد. این اتفاق تقریباً ۱۰۰ سال پیش از پیروزی اگان اتفاق افتاد. فاجعه نابودی با انفجار زنجیره‌ای چندین آتشفشان مشهور به چهارده آتش اتفاق افتاد که والریا و سرزمین‌های اطرافش را با آتش و خاکستر به نابودی کشاند. کسانی که از آتشفشان‌ها جان سالم به در بردند درگیر زلزله‌های سهمگینی شدند که سرزمین اصلی خاندان تارگرین را لرزاند. سرزمین والریا شکست و بسیاری از قسمت‌های آن به زیر آب اقیانوس فرو رفتند. منطقه زیر آب رفته والریا به دریای دودزا مشهور شد، منطقه‌ای که دریانوردان معتقدند شیاطین آن را تسخیر کرده‌اند و از آن دوری می‌کنند.

دلیل واقعی نابودی والریا چه بود؟

دلیل واقعی نابودی سرزمین والریا در سریال «خاندان اژدها» مشخص نمی‌شود. بازماندگان والریا و تاریخ‌دانان بر این باورند که نابودی والریا به خاطر بلایای طبیعی اتفاق افتاد، برخی نیز بر این باورند که نابودی والریا ناشی از سحر و جادو بود. بر اساس داستانی که پادشاه «ویسریس تارگرین اول» برای «رینیرا» در سریال تعریف می‌کند، تئوری دوم قوی تر به نظر می‌رسد. او معتقد است که نابودی والریا تحت تاثیر اژدهایان اتفاق افتاد. فاجعه‌ای که همه اژدهایان زنده را به جز اژدهایانی که خاندان تارگرین با آن‌ها پیش از نابودی از والریا فرار کرده بودند، به نابودی کشاند. برخی معتقدند نابودی والریا در حقیقت برای نجات سرزمین از دست این موجودات اتفاق افتاد.

تارگرین‌ها چگونه پیش از نابودی والریا فرار کردند؟

همان‌طور که پادشاه ویسریس برای دخترش رینیرا تعریف می‌کند، یکی از نیاکان آن‌ها، دنیس تارگرین، ۱۲ سال پیش از وقوع نابودی در یک رویای پیشگویانه، نابودی والریا را دید. او این رویا را برای پدرش «اینار تارگرین» بازگو کرد و او تصمیم گرفت خاندان تارگرین و همه دارایی‌هایشان را به اضافه ۵ اژدها را ۱۱۴ سال پیش از پیروزی اگان به دراگون استون در وستروس منتقل کند. هنگامی که ۱۲ سال پس از مهاجرت فاجعه نابودی والریا رخ داد، خاندان اژدها سواران تارگرین در دراگون استون استقرار محکمی برقرار کرده بودند. نابودی والریا آن‌ها را به تنها خاندانی تبدیل کرد که در میان اژدها سواران توانستند از فاجعه جان سالم به در ببرند.

پس از نابودی والریا، چه اتفاقی برای این سرزمین افتاد؟

 

پس از فاجعه، تمام تاریخ والریا زیر آب رفت و به دریای دودزا تبدیل شد، اما تاریخ آن همچنان توسط تارگرین‌های روی تخت آهنین از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شود. سقوط والریا منجر به یک قرن خونریزی و جنگ در اسوس شد که آغاز آن با تصمیم ولانتیس برای بازسازی امپراتوری تحت حکومت خود رقم خورد. قرن خون بیش از آن که دوران جنگی ساختار یافته باشد، دوره‌ای از هرج‌ومرج بود که بازماندگان برای بازپس‌گیری امپراتوری با یکدیگر می‌جنگیدند. نتیجه این جنگ بی سازمان، تشکیل شهرهای آزاد بود.

تلاش ولانتیس برای فتح باقی شهرها، پس از متحد شدن شهرهای باستانی «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) با یکدیگر علیه ولانتن‌ها شکست خورد. در نهایت، اگان تارگرین اول با دشمنان ولانتیس پیمان همیاری بست و با شه اژدهای خود به جنگ پایان داد. پایان قرن خون به امید ولانتیس برای تبدیل شهرهای آزاد به یک امپراتوری جدید والریایی نیز پایان داد. پس از نابودی والریا و قرن خون، چشم انداز سیاسی اسوس تا حد زیادی به آن چه در سریال‌های «خاندان اژدها» و «بازی تاج‌وتخت» از دیدگاه دنریس به تصویر کشیده شده شباهت پیدا کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید