news-background
news-background

بدترین فیلم Indiana Jones به انتخاب کوئنتین تارانتینو

کارگردان «قصه عامه‌پسند» بدترین فیلم «ایندیانا جونز» را نام برده است.

«کوئنتین تارانتینو» که اخیراً در پادکست «ریل‌بلند» از فیلم «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) «تام کروز» ستایش کرده بود، رده‌بندی غیرمنتظره‌ای برای فیلم‌های «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) با بازی «هریسون فورد» ارائه داده است. وقتی بحث این چندگانه پیش کشیده می‌شود، تارانتینو می‌گوید «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» (Indiana Jones and the Last Crusade) را نمی‌پسندد.

در آن فیلم که در سال ۱۹۸۹ اکران شد، «شان کانری» نقش پدر «ایندیانا جونز» را بازی کرد. تارانتینو به قدری از این فیلم بیزار است که حتی می‌گوید دنباله نکوهش‌شده «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) فیلم بهتری است.

تارانتینو می‌گوید: «فیلم «جمجمه بلورین» را بیشتر از فیلمی که «شان کانری» در آن بازی کرد دوست دارم. فیلم «شان کانری» را دوست ندارم. اصلاً دوست ندارم. فیلم خسته‌کننده‌ای است. خسته‌کننده! و او شخصیت جالبی ندارد. آن شوخی را فوراً بیان می‌کنند. مثل فیلم «ایست! وگرنه مادرم شلیک می‌کند» (Stop! Or My Mom Will Shoot) است.»

تارانتینو شاید اولین و تنها فیلمسازی باشد که کمدی «وگرنه مادرم شلیک می‌کند» با بازی «سیلوستر استالونه» را به فیلمی از «استیون اسپیلبرگ» ربط می‌دهد اما نکته او شاید برای بسیاری از هواداران چندگانه قابل درک باشد.

«ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones 5) به کارگردانی «جیمز منگولد» و بازی فورد، «فیبی والر بریج»، «آنتونیو باندراس»، «مدس میکلسن» و «بوید هالبروک» سال آینده اکران خواهد شد.

هالبروک هفته پیش در مصاحبه با مجله «منز هلث» گفته بود که قسمت پنجم بسیار «جسورانه» خواهد بود: «می‌توانم به شما اطمینان دهم که فیلم جسورانه‌ای خواهد بود. وقتی به لس‌آنجلس رفتم حدود سی دقیقه از آن را دیدم، و با جیم [منگولد] ملاقات کردم. به آثار او نگاه کنید: «فورد در برابر فراری» (Ford v Ferrari)، فیلمی سریع، جسورانه و پراحساس خواهد بود. همه فیلم‌های او ضرباهنگی احساسی دارد، اما در اینجا مقیاس عظیم «ایندیانا جونز» را داریم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید