news-background
news-background

اولین تصاویر از کالین فارل و برندن گلیسون در فیلم The Banshees of Inisherin مارتین مک‌دونا

اولین تصاویر از فیلم «اشباح اینیشرین» (The Banshees of Inisherin) به کارگردانی «مارتین مک‌دونا» برنده اسکار رونمایی شد. «برندن گلیسون» و «کالین فارل» در این فیلم بار دیگر با کارگردان «در بروژ» (In Bruges) همکاری کرده‌اند.

مک‌دونا به مجله «ونیتی فر» می‌گوید: «می‌خواستم داستانی در مورد جدایی روایت کنم. این فیلم در مورد بدتر شدن شرایط به‌شکلی سنگدلانه از یک نقطه شروع ساده و غم‌انگیز است.»

این فیلم مانند آثار پیشین مک‌دونا میان کمدی و تراژدی تغییر لحن می‌دهد و مملو از دیالوگ‌های عمیق و لحظات ظریف تنش‌آمیزی است که ناگهان طغیان می‌کند. داستان فیلم در سال ۱۹۲۳ جزیره خیالی اینیشرین و در حین وقوع جنگ داخلی ایرلند روی می‌دهد. فارل نقش مرد نرم‌خویی به نام «پادریک» را بازی می‌کند که هستی‌اش به واسطه ظلم ناگهانی «کولم» با بازی گلیسون به تزلزل می‌افتد.

مک‌دونا در مورد مناظر طبیعی فیلم اضافه می‌کند: «می‌خواستم تا جای ممکن زیبا باشد. با هدف زیبایی و برای سینما. چون اگر داستان دو مردی را بشنوید که با هم قمار می‌کنند، و زیبایی حماسی نداشته باشید، ممکن است کمی خسته‌کننده شود. فیلم‌های بریتانیایی و ایرلندی زیادی دیده‌ام که به نظر نمی‌رسد سینما را انتخاب اول خود قرار داده باشند.»

این فیلم در جزایر اینشمور و آکیل واقع در ساحل غربی ایرلند فیلمبرداری شده، جایی که والدین مک‌دونا در مجاورت آن زندگی می‌کنند. مک‌دونا می‌گوید: «[اینیشمور] در ۱۵۰ سال اخیر در ادبیات ایرلند وجود داشته. در سینما کمتر آن را نشان می‌دهند – این قسمت از ایرلند را.»

مک‌دونا در ادامه توضیح می‌دهد که چرا مجذوب جنگ داخلی ایرلند شده است: ««جنگ داخلی ایرلند» بین دو طرفی بود که یک سال قبل از آن در یک جبهه با بریتانیا و امپراطوری بریتانیا می‌جنگیدند. تراژدی آن جنگ این بود که همه از دوستانی نزدیک بودند اما یکدیگر را می‌کشتند.»

فارل در مورد همکاری با گلیسون می‌گوید: «آونگ برندن زیاد تاب می‌خورد. از قدرت مهربانی‌اش تا خشم خداگونه‌ای که اگر لازم باشد می‌تواند بیرون بریزد. همواره در حال کاوش است، همواره سؤالات مهمی می‌پرسد.»

مک‌دونا در مورد رابطه فارل و گلیسون اضافه می‌کند: «عشق [میان شخصیت‌های داستان] وجود داشت، مانند هر رابطه واژگون‌شده‌ای، اما جالب بود که آن راحتی را با هم نداشته باشند – چون به عنوان بازیگر، به عنوان انسان یکدیگر را دوست دارند، اما نمی‌توانند مقابل دوربین نشانش دهند. می‌خواستم اثری بسازم که دوست‌داران «در بروژ» بپذیرند، اما فراتر از آن باشد، دست کم از آغاز عجیب و غریب‌تر باشد – و متفاوت.»

«بری کیوگن» دیگر بازیگر فیلم است در حالی که «کارتر برول» موسقی متن را ساخته و «بن دیویس» فیلمبردار پروژه بوده است.

مک‌دونا در بخشی دیگر از مصاحبه در مورد شخصیت پلیس فیلم «سه بیلبورد در نزدیکی ابینگ میزوری» (Three Billboards) با بازی «سم راک‌ول» و رفتار نژادستیزانه او می‌گوید: «فیلم‌های دیگر من به شکلی کوچک و کالتی بودند و واکنش مثبتی دریافت کردند، اما این یکی اولین فیلمی بود که پس از عرضه انفجار ایجاد کرد. وقتی آن جنجال شکل گرفت، فکر کردم بسیار خوب، اگر تا ۱۰ یا ۲۰ سال آینده هنوز صحت داشته باشد، هر چه شما بگویید، اما به نظر می‌رسید که ظاهری است. فکر می‌کنم فیلم خوبی است و با آن بحث‌ها مخالفم.»

سرچ‌لایت «اشباح اینیشرین» ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ در سالن‌های سینما اکران می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید