news-background
news-background

جرج آر.آر. مارتین در House of the Dragon نقش کوتاهی بازی نکرده است: باید کتاب Winds of Winder را تمام کنم؛ از تاریخ سرقت می‌کنم

«جرج آر.آر. مارتین» به همراه دیگر عوامل و بازیگران سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) شنبه شب گذشته در کامیک-کان سن دیه‌گو حضور پیدا کرد. مارتین جزئیات تازه‌ای از داستان پیش‌درآمد «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) فاش نکرد، اما «رایان کاندال» و «میگل ساپوچنیک» نویسندگان این مجموعه و برخی از بازیگران حقایق جالبی به اشتراک گذاشتند – از جمله اینکه نگارش فیلمنامه فصل دوم آغاز شده است.

مارتین در پاسخ به این پرسش که چرا «وستروس» چنین «ضد-ملکه» است می‌گوید: «روشن است که کتاب‌های من فانتزی‌اند، اما به‌شدت از تاریخ پیروی می‌کنم. از تاریخ الهام می‌گیرم و تا ۱۱ زیادش می‌کنم – ارجاعی الزامی است به [فیلم مستندنمای] «اسپایینال تپ» (This Is Spinal Tap) – یا اینکه تا ۱۱۱. «بازی تاج‌وتخت»، همان‌گونه بسیاری دیدند، بر اساس «جنگ رزها» انگلستان بود.»

مارتین ادامه می‌دهد: «این سریال بر اساس دوران پیش‌تر تاریخ قرون وسطا به نام «آنارشی» است. آزادانه از تاریخ واقعی سرقت می‌کنم – هنری اول، پادشاه انگلستان، وقتی تنها پسر مشروعش در حین عبور از «کانال انگلستان» غرق شد، تنها یک فرزند مشروع دیگر داشت که دخترش ماتیلدا بود. او را وارث خود کرد و لردهای قلمرو را واشت با او عهد ببندند. سپس چند سال بعد، پادشاه از دنیا رفت و بیشتر لردهای قلمرو عهد و پیمان خود را فراموش کردند و گفتند: «قبول نیست» چون که استیون عموزاده دختر از راه می‌رسد که از کانال عبور می‌کند و گنج را می‌دزدد و خودش را پادشاه معرفی می‌کند و این‌گونه دوران آنارشی آغاز شد.»

مارتین فاش می‌کند که تا روز برگزاری کامیک-کان با بازیگران «خاندان اژدها» از جمله «مت اسمیت»، «اما دارسی»، «میلی الکاک»، و «پدی کنسیداین» ملاقات نکرده بوده است. هفته پیش گزارش شد که نگرانی مارتین از موج جدید ابتلا به کرونا در آمریکا باعث شده او از حضور در رویداد اظهار تردید کند.

در بخشی از این این پنل فاش شد که بازیگران نسخه‌های جوان و بزرگسال‌تر شخصیت «رینایرا» و «الینست» با یکدیگر همکاری نداشته‌اند. در «خاندان اژدها» چهار بازیگر زن نقش نسخه‌های نوجوان و بزرگسال ««پرنسس رینایرا» (اما دارسی و میلی الکاک) و «لیدی الیسنت های‌تاور» (الیویا کوک و امیلی کری) را بازی می‌کنند. الکاک و کری می‌گویند در حین فیلمبرداری با یکدیگر همکاری نداشته‌اند.

مارتین در ادامه می‌گوید تا وقتی کتاب «بادهای زمستانی» (The Winds of Winder) را به اتمام نرساند، نقش کوتاهی در «خاندان اژدها» بازی نمی‌کند: «شاید ندانید اما کتابی هست که در حال نوشتن‌اش هستم، کمی دیر شده.» مارتین پس از خنده حضار ادامه می‌دهد: «فکر نمي‌کنم که از محل فیلمبرداری دیدن یا کار دیگری انجام دهم تا اینکه کتاب را تمام کنم و تحویل دهم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید