news-background
news-background

فیلمهای ناموفقی که ادامه آنها ساخته نشد

تمامی استودیو های فیلمسازی، به ساخت ادامه فیلمهای خود امید دارند. حتی بعضی اوقات دیده شده که قبل از اکران فیلمی، ساخت ادامه آن تایید میشود. ولی دیده میشود که فیلم، بقدری ضعیف عمل کرده که برنامه های آن برای ساخت ادامه فرانچایز، کنسل شده است.

در ادامه به معرفی این فیلم ها میپردازیم.

The Mortal Instruments: City of Bones

4149817-the-mortal-instruments-city-of-bones-movie

موفقیت مجموعه فیلمهای گرگ و میش (Twilight) و عطش مبارزه (The Hunger Games)، اقتباس از رمان های نوجوانان و جوانان را، در سینمای هالیوود محبوب تر کرد. در نتیجه، سونی اسکرین تصمیم به ساخت فیلم "ابزارهای مرگبار: شهر استخوان‌ها" گرفت. علاوه بر این، ساخت ادامه آن با نام "شهر خاکسترها (City of Ashes)" را نیز در برنامه های خود قرار داد.

اما این فیلم نقدهای ضعیفی دریافت کرد و در نتیجه، ادامه آن کنسل شد. البته این مجموعه داستان ها در قالب یک سریال بنام "شکارچیان سایه (Shadowhunters)" در آمد.

The Lone Ranger

the_lone_ranger_movie-wide

جانی دپ (Johnny Depp)، بازیگر توانایی است و در هر نقشی میتواند ظاهر شود. اما طرفداران خیلی از نقش او بعنوان یک سرخ پوست راضی نبودند.

همچنین این فیلم نقدهای خوبی دریافت نکرد و در باکس آفیس نیز وضعیت خوبی نداشت. اگرچه صحبتهایی درباره ریشه هایی از نژادپرستی در این فیلم (بازی جانی دپ بعنوان یک سرخپوست) نیز شنیده شد. در نتیجه این موارد، ساخت ادامه این فیلم کنسل شد.

Fantastic Four

Fantastic-Four-2015-Movie-Poster-Wallpapers

فاکس میخواست با فرانچایزهایی که از مارول خریده، دنیای سینمایی خود را همانند مارول بسازد. تصمیم این کمپانی، با ریبوت جدیدی از "چهارشگفت انگیز" آغاز شد.

این ایده خوبی بنظر میرسید. اما همه منتقدان از این فیلم نفرت داشتند. حتی وضعیت باکس آفیس نیز افتضاح بود. ادامه این فیلم، برای 2017 در نظر گرفته شده بود اما بازیگران گفته بودند که این اتفاق رخ نخواهد داد.

The Golden Compass

The-Golden-Compass-2007-4

از آنجایی که اقتباس هایی همانند هری پاتر و ماجراهای نارنیا موفق عمل کرده، تصمیم به ساخت فیلم "قطب نمای طلایی" گرفته شد. بودجه این فیلم 180 میلیون دلار بود ولی در فروش داخلی، تنها 70 میلیون دلار فروخته بود. (فروش جهانی 372 میلیون دلار)

بنابراین تصمیماتی که برای ادامه این فیلم، و همچنین رمانهای مناسب برای آن در نظر گرفته شده بود، همگی کنسل شدند.

John Carter

john-carter-tkitsch-1280jpg-35307b_1280w

فیلم جان کارتر حدود 260 میلیون دلار بودجه داشت. ولی فروش جهانی آن 284 میلیون دلار بود که فقط چیزی حدود 70 میلیون آن  مربوط به فروش داخلی بود، که واقعا ضعیف عمل کرد. نقدهای این فیلم هم متوسط بودند و خیلی ضعیف بحساب نمیامدند. اما دلیل اصلی کنسل شدن ادامه آن، فروش کمش حساب میشود. (اخبار سینمای جهان را با ما دنبال کنید)

Green Lantern

green-latern-2011

با اینکه رایان رینولدز (Ryan Reynolds) در نقش ددپول فوق العاده عمل کرد، ولی یک هنرنمایی ضعیف در کارنامه خود دارد. او در نقش گرین لنترن در فیلم این شخصیت در سال 2011 هنرنمایی کرد و واقعا اثر ضعیفی از خود بجا گذاشت.

دی سی (DC) با این فیلم میخواست دنیای سینمایی مرتبط خود را آغاز کند؛ ولی فروش کم و نقدهای بدِ این فیلم، تصمیمات این کمپانی را کنسل کرد و گرین لنترن 2 با بازی رینولدز ساخته نشد. البته این کمپانی در سال 2013 با فیلم Man Of Steel کار خود را دوباره آغاز نمود.

Terminator: Genisys

terminator genisys

این فیلم بر خلاف دیگر فیلمهای این مجموعه (غیر از Terminator: Salvation) از آن هیجان و زیباییِ خاص ترمیناتور برخور دار نبود. با اینکه آرنولد برای باری دیگر در این مجموعه دیده شد، ولی این فیلم هم در نزد منتقدین و هم طرفداران مورد استقبال قرار نگرفت و ساخت ادامه آن واقعا دور از ذهن میباشد.

Hansel and Gretel: Witch Hunters

hansel-gretel-witch-hunters-2-plot-title

داستانهای پری ها و جادوگران، دارای طرفداران زیادی میباشد، اما فیلم "هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر" ساخته کمپانی پارامونت، طرفدار زیادی را جذب نکرد. همچنین این فیلم نقدهای ضعیفی دریافت کرد که نتیجه آن، کنسل شدن قسمت دوم آن که برای سال 2016 در نظر گرفته شده بود، شد.

اگرچه این داستان ممکن است در قالب یک سریال بازگردد.

The Amazing Spider-Man 2

09ec82dd87cdda06ab5a13b14bc84e7c_large__140418155015

سونی برنامه های زیادی برای "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" و دیگر پروژه ها در ادامه ی آن، داشت. اما این فیلم هم در باکس آفیس و هم نزد منتقدان، خوب عمل نکرد و کار سونی را سخت کرد. بعد از این اتفاقات، سونی و مارول، مرد عنکبوتی را شریک شدند و این شخصیت پا به دنیای سینمایی مارول گذاشت. در نتیجه تمام برنامه های سونی کنسل شد. ما در این "مقاله" به دلایل کنسل شدن برنامه های سونی برای مرد عنکبوتی پرداخته ایم.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید