news-background
news-background

ری لیوتا بازیگر فیلم Goodfellas در سن ۶۷ سالگی درگذشت

«ری لیوتا» بازیگر فیلم‌هایی چون «رفقای خوب» (Goodfellas) «مارتین اسکورسیزی» و «هویت» (Identity) در سن ۶۷ سالگی درگذشت. لیوتا که در جمهوری دمینیکن به سر می‌برد و در حال فیلمبرداری «آب‌های خطرناک» (Dangerous Waters) بود، در خواب از دنیا رفته است.

دوران بازیگری لیوتا در سال‌های اخیر دستخوش یک تجدید حیات شده بود. او در «داستان زناشویی» (Marriage Story) «نوآ بامبک» نقش یک وکیل به نام «جی ماروتا» را بازی کرد و در «حرکت ناگهانی ممنوع» (No Sudden Move) «استیون سودربرگ» و «خیل قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) که در سال ۲۰۲۱ عرضه شدند مقابل دوربین رفت.

پروژه بعدی لیوتا «خرس کوکایین» (Cocaine Bear) «الیزابت بنکس» است که ۲۴ فوریه آینده اکران خواهد شد. این فیلم یک اثر کمدی با بازی «چارلی دی» است.

لیوتا ۱۸ دسامبر سال ۱۹۵۴ در نیوآرک، نیوجرزی متولد و شش ماه پس از تولد به یتیم‌خانه سپرده شد. او در «دانشگاه میامی» تحصیل کرد و سابقه بازی در تئاترهای «کاباره»، «آوای موسیقی» و «اوکلاهوما» را پیش از فارغ‌التحصیلی داشت. اولین نقش برجسته او «چیزی وحشی» (Something Wild) در سال ۱۹۸۶ با باز ی«ملنی گریفیث» و «جف دنیلز» بود. این اکشن کمدی در جشنواره کن اکران شد و لیوتا را نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد نقش مکمل کرد.

«لورین براکو» هم-بازی لیوتا در «رفقای خوب» در توییتر می‌نویسد: «از شنیدن این خبر وحشتناک در مورد ری درهم‌شکسته‌ام. هر جایی در دنیا باشم، مردم می‌آیند و به من می‌گویند فیلم محبوبشان «رفقای خوب» است. بعد از من می‌پرسند بهترین بخش بازی در آن فیلم چه بوده. پاسخ من همیشه یکسان است... ری لیوتا.»

«جیمز منگولد» فیلمساز می‌نویسد: «پشت آن مرد سرسخت ظاهری و احساسات زخمی شخصیت‌های به‌یادماندنی‌اش، او بازیگری مهربان، بازیگوش و همکاری مشتاق و بازیگری درخشان بود. روحت در آرامش.»

«جفری رایت» می‌نویسد: «این مرد را سال گذشته برای اولین بار ملاقات کرده بودم. بازیگر بزرگی بود. خوب شد که فرصت کردم این را به او بگویم.»

«جیمی لی کورتیس»، «وایولا دیویس» و «رزانا آرکت» در پیام‌های دیگری یاد لیوتا را گرامی داشته‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۳۵

RIP

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۵۱

سنی نداشت بنده خدا

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۳۹

چهره کاریزماتیکی داشت. بازیش هم خوب بود. فیلمهای ضعیف زیادی بازی کرد و به اون صورت بعد رفقای خوب نقش های آس بازی نکرد متاسفانه.

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۳۲

خدا رحمتش کنه

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۲۳

Tommy Vercetti

نمایش اسپویل