news-background
news-background

جرج میلر در کن: فیلم‌های ابرقهرمانی تا چند دهه آینده دگرگون خواهند شد؛ سویینتون: همه فیلم‌ها فانتزی‌اند

«جرج میلر» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم فانتزی «سه هزار سال آرزو» (Three Thousand Years of Longing) در کن از کهن‌الگوهای تاریخ گفت چرا که فیلم جدیدش در مورد زنی با بازی «تیلدا سویینتون» است که در تحقیقاتش پیرامون بشریت به یک جن با بازی «ادریس البا» برخورد می‌کند

«ورایتی» گزارش داده است که در یکی از صحنه‌های فیلم، یک کنفرانس در مورد داستان‌سرایی در حال برگزاری است و تصاویری از ابرقهرمانان دی‌سی کامیکس از جمله «سوپرمن»، «بتمن»، و «فلش» به نمایش درمی‌آید. میلر در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر او محتوای معاصر ابرقهرمانی در اعصار آینده جایی خواهند داشت یا نه می‌گوید: «دوام می‌آورند و بهرحال دوام آورده‌اند. چیزی که در آن تردیدی وجود ندارد این است که تغییر خواهند کرد، به چیزی دیگر تبدیل خواهند شد. مارول و دی‌سی اساساً رد پای اساطیر یونان و اسکاندیناوی و روم است. هریک از آن شخصیت‌ها معادل مستقیمی دارند. دورانی را سپری می‌کنیمی که به نظر من این داستان‌ها را به واسطه تصاویر متحرک روایت می‌کنیم پژواک‌هایی از گذشته‌اند، اما تنظیم شده‌اند تا برای ما معنا داشته باشند.»

میلر در بخشی دیگر از اظهاراتش می‌گوید: «تصادفی نیست که این فیلم‌ها تا این حد محبویت دارند و افرادی که این فیلم‌ها را می‌سازند بسیار صریح‌اند. تا ۱۰، ۲۰، ۳۰ سال آینده، متفاوت خواهند شد.»

سویینتون که در «دنیای سینمایی مارول» و فیلم «دکتر استرنج» (Doctor Strange) نقش‌آفرینی کرده اضافه می‌کند: «جنبه خطرناک قصه وقتی است که شما تنها یک قصه برای روایت دارید. مشخصاً در چند ماه گذشته.» بخش آخر اظهارات سویینتون به نظر ارجاعی است به جنگ روسی و اوکراین.

سویینتون ادامه می‌دهد: «وقتی مردم نمی‌توانند همه قصه‌ها [و گزارش‌های] دیگر را بشنوند، مسائل ممکن است بسیار بسیار سریع فراموش شوند و انسداد ایجاد کنند. مهم باز و کنجکاو نگه داشتن گوش مردم برای شنیدن نقطه نظراتی تازه و حتی حقیقتی تازه است.» سویینتون به اصحاب رسانه توصیه می‌کند که گزارش‌هایی «متنوع، گوناگون، متناقض، و چالش‌برانگیز» منتشر کنند. سویینتون در لحظاتی دیگر از کنفرانس در مورد تغییر حالت میان واقعیت و خیال در سینما می‌گوید: «همه فیلم‌ها فانتزی‌اند. واقعاً چنین است فانتزی‌اند.»

البا در پاسخ به این پرسش که چگونه نقش‌هایش را انتخاب می‌کند می‌گوید: «چند روز قبل یک نفر به من گفت که بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرده‌ام. خوشحالم که یک نقش را دو مرتبه بازی نکرده‌ام، و این چیزی است که من را به پیش می‌راند.» بازیگر «لوتر» (Luther) در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهد که اگر با یک جن ملاقات کند و بتواند سه آرزو کند، چه آرزویی خواهد کرد می‌گوید: «یک فراری برقی!»

میلر در این کنفرانس تأیید می‌کند که «جانکی اکس‌ال» (Junkie XL) آهنگساز فیلم «فیوریوسا» (Furiosa) با بازی «آنیا تیلور-جوی» خواهد بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید